Volvo EX30 – co ma wspólnego z Izerą, ile kosztuje i jaki ma zasięg?

przez Maciek Lubczyński

Auta elektryczne są od pewnego czasu oczkiem w głowie szwedzkiej marki. Volvo EX30 to potencjalny bestseller w ofercie – najmniejszy, najszybszy i dzielący wiele cech z flagowym EX90. Ile kosztuje, jaki ma zasięg i jakie są jego osiągi?

Volvo EX30 zostało oficjalnie zaprezentowane. Bazą dla najmniejszego SUV-a marki została platforma SEA, czyli płyta podłogowa opracowana przez Geely. Tak, ta sama, która być może kiedyś posłuży za bazę dla Izery. Skupmy się jednak na istniejących autach.

Volvo EX30 – wymiary

Volvo EX30 jest nieco mniejsze niż modele XC40 i C40. Oznacza to, że nowość nie zastąpi (a przynajmniej nie od razu) aut obecnych w ofercie. Długość 4233 mm, szerokość 1837 mm i wysokość 1549 mm – takie wartości oznaczają, że nowy elektryczny crossover jest naprawdę niewielki – niewiele większy od Yarisa Cross czy Opla Mokki-e. Szwedzi obiecują jednak przestronne wnętrze i 318-litrowy bagażnik, który po złożeniu siedzeń ma pomieścić 904 l. Kokpit, zgodnie z obranym przez markę kierunkiem, nie zawiera materiałów pochodzenia zwierzęcego, a tworzywa użyte do wykończenia pochodzą w dużym stopniu z recyklingu.

Volvo EX30 - wnętrze

Volvo EX30 – dane techniczne

Architektura platformy, z której skorzystało Volvo sprawia, że EX30 w standardzie będzie samochodem tylnonapędowym. W topowej odmianie pojawi się dodatkowy silnik z przodu i napęd na 4 koła. Nic dziwnego – w innym wypadkui, trudno byłoby przenieść imponującą moc 428 KM na asfalt. EX30 jest najmniejsze, ale i najszybsze w ofercie producenta. Jak prezentują się osiągi pozostałych wersji i zasięg auta w poszczególnych odmianach?

Moc i moment
obrotowy
Pojemność
akumulatora
Przyspieszenie
0-100 km/h
Prędkość
maksymalna
Zasięg
Single Motor272 KM, 343 Nm49 kWh (netto)5,7 s180 km/h344 km
Single Motor
Extended Range
272 KM, 343 Nm64 kWh (netto)5,3 s180 km/h480 km
Twin Motor Performance428 KM, 543 Nm64 kWh (netto)3,6 s180 km/h460 km

Volvo chwali się, że niskie zużycie energii czyni z EX30 auto możliwie przyjazne dla środowiska. Ma to być zasługa relatywnie niewielkich, a więc generujących mniejszy ślad węglowy, akumulatorów.

Volvo EX30

Ile kosztuje Volvo EX30?

Znamy także ceny Volvo EX30 w Polsce. Podstawowa wersja Core z bazowym układem napędowym to kosztuje 169 900 zł, a w wyposażeniu znajdą się m.in. 18-calowe felgi Aero, system monitorowania martwego pola w lusterkach, kamera cofania z tyłu, ładowarka pokładowa 11 kW, asystent jazdy w korkach oraz adaptacyjny tempomat.

Bogatsza wersja Plus kosztuje 184 900 zł, a na liście wyposażenia znalazła się dwustrefowa klimatyzacja z funkcją poprawy jakości powietrza, system Park Assist, rozszerzone ambientowe oświetlenie wnętrza, system audio Harman Kardon i elektrycznie otwierana klapa bagażnika.

Wersja Ultra kosztuje 219 900 zł, ale występuje od razu w wersji Single Motor Extended Range. W wyposażeniu znajdziemy m.in. kamerę 360 stopni, 19-calowe felgi Aero z oponami 245/45 R19, ładowarkę pokładową 22 kW, elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera oraz dach panoramiczny.

Volvo udziela na EX30 2-letniej podstawowej gwarancji. Akumulator trakcyjny został objęty dodatkową, 8-letnią ochroną z limitem przebiegu 160 000 km.

Ile trzeba zapłacić za topową wersję, która przyspiesza do setki w 3,6 sekundy? Volvo wyceniło ją na 229 900 zł w wersji wyposażenia Plus i na 239 900 zł w wersji Ultra.

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności