Volkswagen ID.7 – premiera. Dane techniczne, zasięg i zdjęcia

przez Maciek Lubczyński

To już trzeci elektryczny model zaprezentowany w tym roku. Volkswagen ID.7 doczekał się premiery, a Niemcy zdradzili garść szczegółów i danych technicznych nowego modelu. Jaki jest nowy elektryczny flagowiec Volkswagena?

Premiera Volkswagena ID.7 jest dla niemieckiej marki bardzo ważnym wydarzeniem. Choć to SUV-y i crossovery mają dziś na rynku największe „ssanie”, to ID.7 pełni rolę nowego flagowca w portfolio Volkswagena. Po pierwsze – na Europie świat się nie kończy. Niemal 5-metrowy liftback to globalny model, który ma trafić do klientów w Chinach, USA czy Kanadzie czyli tam, gdzie „limuzyny” i podobne im auta radzą sobie zdecydowanie lepiej, niż na Starym Kontynencie. Po drugie, ID.7 pokazuje, że Volkswagen chce pozycjonować się na „półpiętrze” między segmentem aut wolumenowych, a klasą premium. Czy ID.7 będzie autem na miarę Passata?

Volkswagen ID.7 2024

Volkswagen ID.7 – premiera

W osiągnięciu pożądanych wyników i zadowalającej sprzedaży ma pomóc stylistyka auta. Samochód prezentuje się przyzwoicie, a typowe dla modeli z serii ID smaczki zostały tu zgrabnie wkomponowane w bryłę limuzyny, która przypomina trochę elektryczne Mercedesy EQE i EQS. Podobieństwo nie ma podłoża technologicznego – bierze się raczej z pogoni za energooszczędnością, a co za tym idzie – opływowymi kształtami nadwozia. Volkswagen ID.7 ma wyróżniać się rewelacyjnie niskim współczynnikiem oporu powietrza, który wynosi 0,23. To mniej więcej tak, jak Tesla Model 3 i nieco gorzej niż we wspomnianym wyżej Mercedes EQE (0,22).

Volkswagen ID.7 – wymiary i dane techniczne

Volkswagen ID.7 ma 4961 mm długości, a rozstaw osi wynosi 2966 mm. Nic dziwnego, że we wnętrzu przestrzeni nie brakuje. Kokpit wygląda podobnie do tego, co znamy z innych modeli ID, choć na potrzeby nowego modelu projekt został wyraźnie dopieszczony.

2024 Volkswagen ID.7

Choć pełne dane techniczne czekają jeszcze na oficjalne potwierdzenie, na tę chwilę wiadomo, że ID.7 będzie występował w wersjach ID.7 Pro i ID.7 Pro S. Ten pierwszy ma mieć baterię o pojemności 77 kWh netto i maksymalną moc ładowania 170 kW. Ten drugi pojawi się na rynku nieco później, ale zostanie wyposażony w baterię 86 kWh netto, którą będzie można ładować z maksymalną mocą 200 kW. Zasięg ma wynosić nieco ponad 600 km w wersji Pro i około 700 km w wersji Pro S, co zapowiada naprawdę godnego konkurenta dla obecnych już na rynku propozycji. Moc? Na start w ofercie znajdzie się wersja z 286-konnym silnikiem.

Volkswagen ID.7 – wnętrze

Wróćmy jednak do kwestii kabiny. Nowy Volkswagen nie zaskakuje designem, bo kokpit ma kształty dobrze znane z modeli takich, jak ID.3 czy ID.4. W przeciwieństwie do tych modeli, ID.7 wykazuje pewne oznaki dopieszczenia i przynależności do nieco wyższej klasy. Kontrastujące przeszycia, ładne oświetlenie ambientowe, zamykane schowki i, podobno, dobre materiały wykończeniowe wiele mówią o pozycjonowaniu ID.7 w gamie producenta. Kokpit został zdominowany przez wielki, 15-calowy ekran systemu multimedialnego, który na potrzeby tego modelu został zaktualizowany, a błędy – poprawione.

Volkswagen ID.7 - wnętrze

Wśród innowacji warto wymienić m.in. wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością i inteligentny system klimatyzacji, który ma rozprowadzać powietrze w kabinie skuteczniej, co w aucie elektrycznym naprawdę może mieć znaczenie. Co więcej, chłodzenie lub ogrzewanie kabiny zaczyna się jeszcze nim wsiądziemy do auta – ID.7 wykryje zbliżający się kluczyk i zacznie dostosowywać temperaturę we wnętrzu do zadanych wartości. W utrzymaniu pożądanego klimatu ma pomóc również okno dachowe, które po raz pierwszy w aucie tej marki będzie miało regulowany stopień przyciemnienia szyby.

W wyższej lidze mają również grać fotele ergoComfort, które zostały wyposażone w funkcję masażu. Dziesięć poduszek w oparciu odpowiada za punktowy nacisk na ciało, a oprócz tego, dwie masujące poduszki znalazły się w siedzisku. Fotele mają rzecz jasna atest AGR, który dosłownie tłumaczy się na „kampania na rzecz zdrowych pleców”, ale tak naprawdę oznacza w po prostu – ciśnij w trasę, wysiądziesz zrelaksowany.

Volkswagen ID.7 2024 interior

Nowy ID.7 i systemy wsparcia kierowcy

Jak przystało na nowy model, ID.7 został wypchany pod korek systemami wsparcia kierowcy i układami, które mają uprzyjemniać jazdę, szczególnie w trasie. Travel Assist czerpie dane z chmury, dzięki czemu dane drogowe, którymi się posiłkuje, są zawsze aktualne. ID.7 potrafi wspomóc kierowcę w zmianie pasa ruchu i przejąć kontrolę nad autem na autostradzie, przy prędkościach powyżej 90 km/h. Zaawansowane systemy potrafią również zaparkować dzięki funkcji pamięci. Auto może zapamiętać 50-metrowy odcinek i manewry, które należy wykonać. W pewnych warunkach może więc parkować samo, z kierowcą w środku lub… bez. Parkowanie ma być bowiem możliwe z pomocą aplikacji na smartfona.

2024 Volkswagen ID.7

Rynkowa premiera Volkswagena ID.7

Produkcja modelu ID.7 właśnie się rozpoczyna. Nowy elektryczny Volkswagen będzie produkowany w niemieckim zakładzie w Emden na rynki Europy i Ameryki Północnej. Volkswagen zainwestował ponad miliard euro w przekształcenie tej fabryki w zakład produkcyjny zajmujący się elektromobilnością. W Chinach model ID.7 na tamtejszy rynek będzie produkowany lokalnie.

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności