Volkswagen ID.3 – co nowego po liftingu?

przez Maciek Lubczyński

Volkswagen ID.3 doczekał się liftingu, choć Niemcy mówią o nim „ID.3 drugiej generacji”. Czy zmian jest na tyle dużo, by uzasadnić takie określenie? Oto, co przyniósł facelifting elektrycznego kompakta.

Volkswagen musiał wsłuchać się w głosy klientów, bo ID.3 od samego początku borykał się ze sporymi problemami. Nie był to pierwszy seryjny elektryk w historii marki, ale miał być tym najważniejszym. Wpadki dotyczące dziurawego oprogramowania i jakościowe braki we wnętrzu sprawiły, że niemiecki producent posypał głowę popiołem. Nowy, a raczej odświeżony Volkswagen ID.3 ma poprawić to, na co klienci narzekali najbardziej.

Volkswagen ID.3 – lifting 2023

Zmodernizowana odsłona Volkswagena ID.3 oznacza więc przede wszystkim poprawki dotyczące systemu multimedialnego. Ma on być bardziej intuicyjny i niezawodny, a układ poszczególnych opcji i menu został zoptymalizowany z uwzględnieniem wymagań klientów. System ma być również gotowy na zdalne aktualizacje, na wypadek gdyby programiści i inżynierowie o czymś zapomnieli. Nie da się ukryć, że to właśnie kiepskie, odmawiające posłuszeństwa multimedia były piętą achillesową poprzednika.

Volkswagen ID.3 2023

Więcej miękkich tworzyw

Kolejny element z listy skarg i zażaleń został odhaczony. Volkswagen ID.3 po liftingu ma mieć lepiej wykończone wnętrze, a miękkie materiały zostały obficie zastosowane, niespodzianka, tam gdzie chcieli tego klienci. Podłokietniki z większą ilością pianki to jednak nie wszystko, bo Volkswagen pożegnał się z materiałami pochodzenia zwierzęcego. Oznacza to, że w kokpicie nie znajdziemy ani skrawka naturalnej skóry, a zamiast niej – syntetyczny zamiennik.

Volkswagen ID.3 po liftingu – cyfrowe nowości

Każdy nowy samochód musi być bardziej cyfrowy i bardziej connected, dlatego i w tej materii nie zabrakło nowości. Chodzi m.in. o funkcję plug and charge oraz połączenie asystenta podróży z funkcją inteligencji zbiorowej Car2X. Tłumacząc na polski – Volkswagen ID.3 dogada się z innymi kompatybilnymi autami w pobliżu, by zawczasu ostrzec nas przed niebezpieczeństwem. Auta komunikują się na dystansie kilkuset metrów, by wysyłać sobie nawzajem powiadomienia np. o wypadkach drogowych, zatrzymanych pojazdach i innych zdarzeniach. Przyszłość jest dziś.

Volkswagen ID.3 2023

W niektórych kwestiach nie doczekaliśmy się zmian

I nie jest to nic złego. Volkswagen ID.3 został lekko przestylizowany, choć nazywanie go „nową generacją” jest chyba nieco na wyrost. Zmienione kształty przedniego zderzaka, nowe tylne lampy i parę zabiegów, które mają poprawić postrzegane proporcje to komplet zmian, który składa się na całkiem zgrabny lifting. Wymiary ID.3 nie zmieniły się, jeśli mówimy o długości czy szerokości. Specyfikacja zdradza jednak, że wysokość modelu zmalała o 6 mm, zapewne z uwagi na drobne zmiany w zestrojeniu zawieszenia. Brzmi jak coś, co ma szansę zapewnić dodatkowy kilometr zasięgu.

W wersji po liftingu takie same pozostaną również kluczowe podzespoły – silnik i bateria. Oznacza to, że tylną oś będzie napędzał motor o mocy 204 KM. Bazowa odmiana może być napędzana słabszym silnikiem, ale szczegóły poznamy, gdy Volkswagen opublikuje cennik odświeżonego modelu.

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności