Koniec z drożyzną – tyle ma do powiedzenia koncepcyjny Volkswagen ID. 2all, który już niebawem dołączy do elektrycznej rodziny ID. Producent z Wolfsburga zaprezentował światu bezemisyjnego i bardzo uroczego malucha, który swoimi wymiarami zewnętrznymi plasuje się obok Polo, jednak kabina jest przestronna jak w Golfie. Samochód ma kosztować nieco ponad 100 000 złotych! Co o nim wiemy?
Producent z Wolfsburga chce, aby samochody elektryczne były dostępne dla każdego. Właśnie dlatego do rodziny ID. dołączy niebawem (w 2025 roku), bezemisyjny mieszczuch. Volkswagen ID. 2all z zewnątrz przypomina Polo, jednak wewnątrz miejsca jest dużo, jak w Golfie. Jest praktyczny i uroczy, ale nie to gra tu pierwsze skrzypce – ten samochód ma być przede wszystkim tani! Niemcy zamierzają utrzymać jego cenę poniżej 25 000 euro (na dziś to ok. 117 000 zł).
Volkswagen ID. 2all jest malutki, ale zaprojektowany z głową
Szef marki obiecuje, że mały reprezentant rodziny ID. będzie zaskakiwał wykończeniem i wyposażeniem. W kabinie znajdzie się wielki wyświetlacz pełniący rolę cyfrowych zegarów i drugi, większy wyświetlacz do obsługi multimediów. Pod ekranem centralnym pojawi się fizyczne pokrętło do regulacji głośności oraz fizyczny panel do sterowania temperaturą – klienci powinni być z tego faktu bardzo zadowoleni! Miejsca dla pasażerów ma być w sam raz, a na bagaże blisko 500 litrów (1330 l po złożeniu kanapy).
Volkswagen ID. 2all – silnik, osiągi i zasięg
Maluszka z Wolfsburga otrzymamy z silnikiem elektrycznym o mocy 226 KM, który pozwoli rozpędzić się do pierwszej „setki” w 7 sekund. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie to z kolei 160 km/h. Nie wiemy jeszcze, jaki akumulator znajdzie się w podwoziu, natomiast wiemy, że zasięg na jednym ładowaniu (wg. WLTP) ma wynieść do 450 kilometrów. Naładowanie litowo-jonowej baterii z 10 do 80 proc. ma potrwać ok. 20 minut, a pokładowa ładowarka ma mieć do 11 kW mocy.
To jeden z kilku nowych modeli. Do 2026 sporo się zadzieje
Koncepcyjny Volkswagen ID. 2all jest zapowiedzą sporych zmian. Do 2026 roku elektryczna rodzina ID. ma się powiększyć o kolejne 10 modeli. Między innymi nowego ID.3 i jego sportową odmianę GTX. Pojawi się także flagowy ID.7, a nieco później duży, elektryczny SUV. Te działania mają sprawić, że udział elektrycznych modeli w globalnej sprzedaży wzrośnie do 80 procent.