Toyota RAV4 GR Sport wjeżdża do oferty. To już choroba, ale czego się nie robi dla klienta

przez Jan Guss-Gasiński

Oszczędne hybrydy w usportowionym wydaniu? To zaczęło się niewinnie, ale z czasem Japończycy mocno się wkręcili. Rasowej wersji wyposażenia, inspirowanej osiągnięciami zespołu Toyota GAZOO Racing, doczekały się małe mieszczuchy i kompakty, a teraz także SUV kojarzony z jazdą po bezdrożach – do oferty dołączyła Toyota RAV4 GR Sport. Wiemy, ile kosztuje nowy, topowy wariant SUV-a.

Po rynkowym debiucie Toyoty GR Yaris, która notabene okazała się wielkim sukcesem, japoński producent zaczął eksperymentować z wyglądem cywilnych modeli. Toyota, chcąc uhonorować sukces zespołu Toyota GAZOO Racing oraz ugrać jak najwięcej na fali popularności swojej małej rajdówki, zaczęła prezentować wersje inspirowane wyścigowymi osiągnięciami marki. Pierwsza była stylowa Toyota C-HR, później Corolla, mniejszy Yaris (także Yaris Cross), niezłomny Hilux, a teraz także kojarzona z bezdrożami Toyota RAV4, która właśnie wjeżdża do oferty w wydaniu GR Sport.

Toyota RAV4 GR Sport (2023)

Toyota RAV4 GR Sport to nie tylko szybkie znaczki

Toyota RAV4 w najnowszej, topowej wersji wyposażenia GR Sport, na tle pozostałych wariantów wyróżnia się dedykowanym wzorem felg, spojlerami, listwami i dyfuzorem – wszystko rzecz jasna w ciemnej tonacji. Usportowiony wariant ma także czarne osłony lusterek, czarne obudowy świateł przeciwmgielnych i rzecz jasna czarny grill. Owszem, tu głównie rozchodzi się o dodatki stylistyczne, ale szybkie znaczki na karoserii to nie wszystko.

Toyota RAV4 GR Sport w standardzie otrzymuje sztywniejsze sprężyny i amortyzatory, co niewątpliwie wpłynie na zachowanie samochodu podczas dynamicznej jazdy. Tym, którym w RAV4 brakowało sztywności podwozia, będzie bardzo miło. Szkoda tylko, że tak rasowo wyglądający wariant nie jest oferowany z ponad 300-konną wersją hybrydową plug-in. Topową wersje GR Sport można zamówić jedynie z jednostką 2.5 Hybrid Dynamic Force z napędem AWD-i, która generuje moc 222 KM. W efekcie szybko wyglądający SUV osiąga „setkę” w lekko ponad 8 sekund, gdy odmiana z gniazdkiem robi to w niecałe 6 sekund.

Toyota RAV4 GR Sport (2023)

Tanio nie jest, ale wyposażenie jest konkretne

Najnowsza Toyota RAV4 GR Sport zajmuje najwyższe miejsce w hierarchii modelu – z tego też tytułu jej ceny w polskich salonach startują od 215 900 zł. Tanio nie jest, natomiast ów wariant już w standardzie posiada niemal wszystko, co model RAV4 ma do zaoferowania. Mowa tu chociażby o dużym wyświetlaczu cyfrowych zegarów, dotykowym ekranie systemu multimedialnego czy przede wszystkim grupie najnowszych systemów wsparcia kierowcy Toyota T-Mate. Co więcej, odmiana GR Sport bez dopłaty posiada lusterko wsteczne z wbudowanym wyświetlaczem, elektryczne sterowanie fotelami z pamięcią oraz kamery 360 stopni.

Rodzina GR Sport rośnie jak na drożdżach

Sukces sportowych modeli sprawił, że o japońskiej marce znowu zrobiło się głośno. Japończycy wiedzieli, że trzeba kuć żelazo, póki gorące. Jak widać, bardzo dobrze sobie to wszystko przemyśleli, bo usportowionych wariantów widać na drodze coraz więcej. Toyota RAV4 GR Sport to już szósty model z usportowionej linii. W gruncie rzeczy, rasowego wydania nie doczekał się jeszcze tylko Highlander i Prius, ale coś czuję, że i na te modele jeszcze przyjdzie czas.

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności