Nowa usługa Toyoty pozwala umówić się na przegląd samochodu i, w przeciwieństwie do recepcji czy serwisów, działa przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Wpisywanie numeru telefonu, tonowe wybieranie odpowiedniego działu, rozmowa z konsultantem? Było, minęło. Jak działa Toyota Online Service Booking?
Toyota jest kolejną marką, która zaprasza klientów do umawiania wizyty w ASO przez internet. Jawiące się jako prawdziwy raj dla introwertyków rozwiązanie nazywa się Toyota Online Service Booking i pozwala zarezerwować termin przeglądu lub innych czynności z poziomu smartfona lub przeglądarki na komputerze – bez konieczności rozmawiania z osobą po drugiej stronie linii. Japońska marka chwali się, że usługa jest innowacyjna, a umawianie serwisów proste i szybkie. Jakie są główne zalety tego rozwiązania?
Toyota Online Service Booking – prościej niż myślisz?
Aplikacje i strony, które pozwalają z poziomu smartfona umawiać się na wizyty serwisowe nie są może nowością, ale trzeba przyznać, że proponowane przez Toyotę rozwiązanie jest całkiem wygodne. Po pierwsze, jeśli chcemy skorzystać z niego w przeglądarce, nie zmusza nas ono do zakładania konta i rejestracji. Po prostu wpisujemy numer rejestracyjny lub VIN (możemy także wybrać auto i jego wariant z listy), wprowadzamy przebieg samochodu, a system sam proponuje odpowiedni zakres przeglądu i pokazuje jego cenę. Po podaniu kodu pocztowego widzimy również najbliższe, sugerowane ASO, do którego możemy się udać z naszą Toyotą, ale możemy wybrać też inny punkt po adresie lub na mapie.
W redakcji niedawno gościła Toyota Yaris Cross, dlatego sprawdziłem jak to działa na jej przykładzie. System skojarzył numer rejestracyjny z samochodem, wyświetlił jego miniaturkę (uwzględniając specyfikację – wersję wyposażenia i kolor) a na liście możliwych do zaznaczenia opcji znalazła się również m.in. wymiana kół, choć w przypadku tej usługi, cena to „pisz priv”… To znaczy „cena do ustalenia z serwisem”. Dostęp do wszystkich informacji jest jednak prosty i szybki. Za to duży plus.
Przegląd Toyoty przez aplikację
Wszystkie funkcje strony dostępne są również na smartfonie. Szybkie umawianie wizyty jest bowiem możliwe za pośrednictwem aplikacji MyT. Dzięki dostępowi do wolnych terminów w kalendarzach serwisowych dilerów Toyoty możemy szybko wybrać dogodną datę i godzinę wizyty, a rezerwację wystarczy potwierdzić, klikając w link dostarczony SMS-em lub e-mailem. W wiadomości znajduje się również krótkie podsumowanie ze szczegółami wybranych usług. Toyota Online Service Booking wyśle też przypomnienie o zarezerwowanej wizycie w serwisie.
Chcemy ułatwić naszym klientom korzystanie z Autoryzowanych Serwisów Toyoty. Dzięki usłudze Toyota Online Service Booking wizytę zaplanują szybko, a także otrzymają komplet informacji. Będą mieć też pewność, że zlecona usługa zostanie wykonana zgodnie z zaleceniami producenta i z wykorzystaniem wyłącznie oryginalnych części Toyoty
Maciej Ostrowski z działu Customer Service Development w Toyota Central Europe
Złośliwi mogliby powiedzieć, że klienci Toyoty i tak nie mają smartfonów i woleliby „wykręcić” numer do serwisu i porozmawiać z recepcjonistką. Nie trzeba być jednak fanem Toyoty, a wystarczy choćby w niewielkim stopniu śledzić rynek nowych aut, by skomentować to krótko – dawno i nieprawda. Toyota wchodzi w cyfrowe rozwiązania na całego. W końcu! Usługi takie jak zdalne umawianie wizyty są bowiem równie ważne, co szybkie, płynnie działające systemy multimedialne. Wszystkie te elementy pracują na korzystny, młodszy i bardziej atrakcyjny wizerunek marki, ale koniec końców są też po prostu wygodne dla kierowców.
Umawianie przeglądów jest możliwe za pośrednictwem strony: https://www.toyota.pl/rezerwacja-serwisu-online