Hybrydowa Toyota Corolla to marzenie polskiego prywaciarza. Są na to dowody

przez Jan Guss-Gasiński

W 2022 roku na rynku motoryzacyjnym działo się naprawdę wiele, ale jedno nie uległo zmianie – Toyota Corolla wciąż jest najchętniej wybieranym autem przez polskich klientów indywidualnych oraz flotowych. Japoński gigant zostawił czeską Skodę daleko w tyle i nic nie wskazuje na to, aby w przyszłości sytuacja się odwróciła. Kompaktowa hybryda, dostępna w trzech wersjach nadwozia, sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Inne modele w gamie również nie narzekają na brak zainteresowania.

W 2022 roku Toyota zdominowała polski rynek samochodowy. Ktoś jest zdziwiony? Bez patrzenia na wykresy mógłby to stwierdzić każdy Kowalski, bowiem samochodów tej marki jeździ po polskich drogach cała masa. Na szczęście poza obserwacjami, mamy jeszcze raporty. Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, od początku roku do końca listopada zarejestrowano w Polsce prawie 67 tys. aut tej japońskiej marki. Blisko 20 tys. stanowiły Corolle, 11 tys. Yarisy, 10 tys. Toyoty RAV4, prawie 8 tys. C-HR i ponad 7,5 tys. nowe Yarisy Cross. Tym samym udział Toyoty w rynku samochodów dla firm wzrósł z 15,9 proc. do 16,8 proc. (rok do roku).

Toyota Corolla

Każdy prywaciarz pragnie Corolli. Dlaczego tak jest?

Spośród 67 tys. zarejestrowanych w 2022 roku aut, ponad 45 tys. egzemplarzy trafiło do firm i klientów flotowych. Największym marzeniem każdego polskiego prywaciarza była w tym roku kompaktowa Toyota Corolla, dostępna w trzech wersjach nadwozia (Hatchback, Sedan oraz Touring Sports). Do firm i flot trafiło prawie 18 tys. egzemplarzy – jest to wynik o 64 proc. lepszy, niż w przypadku Skody. Skąd to zamiłowanie do japońskiej marki?

Niewątpliwie jednym z głównych motywów są oszczędności. Kto jak kto, ale my Polacy pieniądze umiemy liczyć. Najczęściej wybierane są warianty hybrydowe, których niewysilone, wolnossące jednostki, potrafią przy lekkiej nodze palić znikome ilości paliwa. Co więcej, Toyoty słynące z bezawaryjności nie spędzają zbyt wiele czasu w serwisach na generowaniu niepotrzebnych kosztów. W zakupie rzeczywiście mogą wydawać się droższe, jednak po kilku latach eksploatacji może się okazać, że na zaoszczędzonym paliwie sporo zarobiły.

Inne Toyoty również mają się dobrze

Za hybrydową Corollą w polskiej topce najpopularniejszych samochodów firmowych znalazły się jeszcze cztery modele Toyoty. Duże RAV4 zajęło czwarte miejsce z wynikiem 6384 sprzedanych egzemplarzy. Toyota Yaris uplasowała się na piątym z wynikiem 6330 sztuk, zaś Toyota C-HR dziesiąte z wynikiem 5023 egzemplarzy. Warto jednak zauważyć, że wszystkie są liderami swoich segmentów.

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności