Toyota wyciągnęła z rękawa kolejnego asa. Najlepiej sprzedające się auto w Polsce i na świecie doczekało się uterenowionego, wcielenia. Debiutuje Toyota Corolla Cross, czyli kompaktowy SUV, który już lada moment będzie hitem sprzedaży. Pomoże jej w tym nie tylko nazwa, ale też rozwiązania, których klienci wcześniej nie znali.
Toyota kuje żelazo póki gorące, chociaż w jej przypadku ono nigdy nie stygnie. Po wprowadzeniu na rynki Starego Kontynentu gigantycznego Highlandera, a później miejskiego Yarisa Cross, prezentuje nowego SUV-a. Do najpopularniejszej rodziny kompaktów na świecie dołącza Corolla Cross, która lada moment będzie najczęściej wybieranym modelem swojego segmentu.
Sukces murowany
Toyota Corolla Cross ma 4460 mm długości, 1825 mm szerokości, 1620 mm wysokości, a jej rozstaw osi wynosi 2640 mm, co plasuje ją pomiędzy modelem C-HR i RAV4. Jest więc praktyczna, wszechstronna i wygodna nawet dla większych, aktywnie spędzających czas rodzin. Tylne drzwi otwierają się szeroko, a opcjonalny panoramiczny dach daje poczucie większej przestrzeni. Kolejną zaletą jest niski próg załadunkowy i wysoko otwierana klapa bagażnika. Ułatwia to dostęp do przestrzeni ładunkowej i umieszczenie w niej sporych przedmiotów jak wózki czy rowery.
Jako pierwsza Corolla w historii, nowy Cross otrzymał szybszy i ulepszony system multimedialny z większym wyświetlaczem HD (10,5-cala) i cyfrową tablicę zegarów Digital Cockpit (12,3-cala), na której można wyświetlić jednocześnie dużo informacji. Najnowsze multimedia potrafią bezprzewodowo obsługiwać Apple CarPlay i przewodowo Android Auto oraz zostały rozbudowane o nawigację w chmurze, informacje o ruchu drogowym, agenta głosowego oraz aktualizacje przez internet.
Hybryda nowej generacji
Toyota Corolla Cross jest też pierwszym modelem marki w Europie, w którym zastosowano napęd hybrydowy piątej generacji. W wersji z napędem na przód lub z inteligentnym napędem na cztery koła (AWD-i) silnik elektryczny ma większą moc i moment obrotowy. Na dodatek litowo-jonowy zestaw baterii jest mocniejszy i lżejszy aż o 40 proc. Producent deklaruje, że napęd jest bardziej wydajny i zapewnia lepsze wrażenia z jazdy.
Wersja Dynamic Force z 2-litrową hybrydą i napędem na przednie koła generuje moc 197 KM i osiąga pierwszą „setkę” w 8,1 sekundy. Wariant AWD-i ma dodatkowy silnik elektryczny montowany przy tylnej osi o mocy 40 KM, który dołącza się automatycznie. Obie wersje są wyposażone w bezstopniową przekładnie eCVT i nie różnią się pod względem osiągów.
Wszystkie nowoczesne systemy
Toyota Corolla Cross jest wyposażona w zestaw systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-Mate, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi asystentami jazdy oraz parkowania. Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego nowej Corolli Cross zapewnia także sztywna platforma GA-C i poduszka centralna między fotelami, zapobiegająca zderzeniu się kierowcy z pasażerem w przypadku uderzenia w bok auta.
Toyota Corolla Cross – premiera w Polsce
Według obietnicy importera, nowa Toyota Corolla Cross trafi do pierwszych europejskich klientów jesienią 2022 roku. Oznacza to, że jeszcze przed wakacjami powinna ruszyć przedsprzedaż w polskich salonach. Wtedy też poznamy oficjalny cennik i dostępne wyposażenie.