Polestar 3 ostrzy sobie zęby na Teslę. Co wiemy po pierwszym zwiastunie?

przez Maciek Lubczyński

Szwedzko-chińskie przedsięwzięcie, dla którego kluczowym rynkiem będą Stany Zjednoczone. Pierwszy zwiastun Polestar 3 zdradza, że elektryczny samochód celuje w Teslę, a Model Y będzie głównym rywalem auta, które w pełnej krasie poznamy w przyszłym roku.

Polestar? Wszyscy fani Volvo kojarzą tę nazwę. Od 2017 roku ta marka funkcjonuje osobno, choć wciąż jest częścią chińsko-szwedzkiego przedsiębiorstwa. Zmienił się również jej charakter. Jej domeną nie są już turbodoładowane 5-cylindrówki, a samochody elektryczne. Zapowiadany Polestar 3 jest pierwszym SUV-em marki. Opis modelu i zwiastuny, które ujrzały światło dzienne nie pozostawiają wątpliwości, z kim ma rywalizować nadchodzący model. Polestar ostrzy sobie zęby na Teslę.

Polestar 3 – szwedzko-chińsko-amerykański SUV

Dyrektor generalny marki stwierdził jasno. Polestar 3 będzie budowany w Ameryce i dla Amerykanów. Model przeznaczony na rynek USA zobaczymy w pełnej krasie już w przyszłym roku. Samochód ma wyróżniać się doskonałym wyposażeniem, świetnymi osiągami, a podczas jego tworzenia istotna ma być również dbałość o środowisko. Z informacji dostępnych na ten moment wynika, że Polestar 3 zostanie wyposażony m.in. w LIDAR czy komputer pokładowy stworzony we współpracy z Nvidią. Ciekawe, czy w czasie jazdy będzie można kopać kryptowaluty?

polestar 3
Teaser, jak to teaser – nie zdradza zbyt wiele. Widać jednak smukłą sylwetkę i masywne nadkola. Polestar 3 ma konkurować z Teslą

Choć na razie producent dzieli się zdjęciami, które nie zdradzają zbyt wiele, od razu widać, że Polestar 3 ma bryłę typową dla SUV-a klasy premium. Możemy spodziewać się auta masywnego, stylizowanego trochę jak nowe modele Range Rovera, choć tylna część nadwozia przypomina mi trochę Kię EV6.

Debiut rynkowy Polestar 3

Kiedy Polestar 3 wjedzie do salonów? Wersję produkcyjną mamy poznać w 2022 roku. Można się więc spodziewać, że sprzedaż auta ruszy w 2022 lub 2023 roku. Przedstawiciele marki twierdzą, że w 2025 roku sprzedaż ma wynieść 290 tysięcy sztuk rocznie. To ambitne plany, choć tempo rozwoju elektromobilności sugeruje, że są one całkiem realistyczne.

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności