Peugeot 3008 i 5008 zyskają nowe jednostki napędowe. Dobrze znany silnik 1.2 PureTech doczekał się nowej generacji, wyposażonej w układ miękkiej hybrydy. Peugeot obiecuje, że w odróżnieniu od większości konkurentów z 48-woltową instalacją, modele Peugeot Hybrid 48V będą mogły poruszać się w zeroemisyjnym trybie elektrycznym.
Trzycylindrowy silnik 1.2 PureTech ma już swoje lata, ale mam wrażenie, że co roku pojawia się w coraz to nowszych modelach. Bądź co bądź udany motor doczekał się kolejnej wersji – tym razem wspomaganej 48-woltowym układem i silnikiem elektrycznym. Trafi ona niebawem pod maskę Peugeotów 3008 i 5008. Czym chwali się producent?

Peugeot Hybrid 48V – nowe silniki
Wszystko wskazuje na to, że rozwiązanie, które proponuje Peugeot plasuje się w pół drogi między pełną hybrydą, a miękką hybrydą. Silnik elektryczny upchnięto w skrzyni biegów i nie jest on tak mocny jak np. w japońskich hybrydach, ale podczas miejskiej jazdy z jednostajną prędkością, pozwoli poruszać się w trybie zeroemisyjnym. Jazda na prądzie ma być możliwa przez połowę czasu w miejskich warunkach, a jednostka spalinowa wyłączy się, gdy zdejmiemy nogę z gazu, pod warunkiem że nie jedziemy szybciej niż 145 km/h. Bateria ma pojemność 0,898 kWh, czyli niewiele mniej niż w klasycznych hybrydach. Skrzynia biegów sparowana z nową jednostką to 6-stopniową dwusprzęgłówką o wdzięcznej nazwie e-DCS6. wygląda na to 8-biegowa przekładnia automatyczna będzie zarezerwowana dla hybrydy plug-in i diesla, który na razie wciąż widnieje w cenniku.
Nowe hybrydy Peugeota – dane techniczne
Silnik elektryczny e-Motor ma 28 KM i moment obrotowy 55 Nm, choć z komunikatu producenta wynika, że maksymalna moc, z jaką wspiera jednostkę spalinową wynosi 12 KM. Zawsze coś. Moc jednostki 1.2 wynosi teraz 136 KM (o 6 KM więcej niż do tej pory), a moment obrotowy 230 Nm nie uległ zmianie względem znanego już wariantu. Na razie nie wiadomo, jak ta zmiana wpłynie na osiągi, ale wiemy już, o ile mniej paliwa mają zużywać hybrydowe Peugeoty.

Peugeot Hybrid 48V – zużycie paliwa niższe nawet o 2,5 l/100 km
Francuski producent zapewnia, że w miejskich warunkach, hybryda pozwoli zmniejszyć spalanie o 2,5 l/100 km. Oszczędności pozamiejskie mają sięgnąć 0,7 l/100 km, a na autostradzie silnik ma zużywać tyle samo, co do tej pory. Sprawdzimy w praktyce – szczególnie ta pierwsza wartość brzmi dość obiecująco.
Kiedy 1.2 Hybrid zastąpi dotychczasowe 1.2 PureTech?
Na pierwszy ogień idą modele 3008 i 5008, ale Peugeot zapowiada, że zelektryfikowany wariant popularnej jednostki znajdzie się pod maską modeli 208, 2008, 308 i 408, czyli praktycznie całej osobowej gamy. SUV-y z odświeżonymi silnikami trafią na rynek w drugim kwartale 2023 roku




