Peugeot 508 przeszedł całkiem udany lifting. Operacja się powiodła, a cennik modelu po modernizacji zdradza, że asystowali przy niej również księgowi. Jak istotną rolę odegrał dział finansowy i o ile podrożał Peugeot 508 po faceliftingu?
To jeden z ostatnich modeli klasy średniej dostępnych dziś na rynku. Peugeot 508 doczekał się liftingu, wygląda teraz bardzo zgrabnie i jest oczywiście droższy, niż przed modernizacją. Podwyżki w niektórych odmianach są wyraźne, a w innych wręcz symboliczne. Która wersja podrożała najmniej?
Peugeot 508 – cennik 2023
Co ciekawe, Peugeot zostawił w spokoju topową wersję Peugeot Sport Engineered, czyli auto z 360-konną hybrydą plug-in. Samochód już wcześniej kosztował krocie, być może księgowi uznali, że dalsze dokręcanie śruby mija się z celem. W każdym razie, Peugeot 508 PSE w wersji sedan nie podrożał ani o złotówkę (nadal kosztuje 333 800 zł), a odmiana kombi jest teraz droższa o 500 zł – po liftingu wyceniono ją na 338 800 zł.

Wróćmy jednak na ziemię, do bazowej wersji, która znajdzie pewnie nieco większą liczbę nabywców. Przyzwoite wyposażenie standardowego wariantu Allure sprawi, że nawet takie najtańsze 508 sedan może być całkiem atrakcyjne. Z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM, auto kosztuje 182 400 zł. Przed liftingiem była to kwota 179 900 zł, co daje podwyżkę o 2500 zł. Do przełknięcia.
Peugeot 508 droższy po liftingu
Do niektórych wersji, Peugeot „przyłożył się” jednak bardziej i tak np. kombi (SW) w wersji GT z jednostką BlueHDI 130 EAT8 kosztuje teraz 210 000 zł. Wcześniej była to kwota 202 600 zł, co daje podwyżkę o 7400 zł. Tu kwestia ceny nie jest jednak tak oczywista, bo wersja GT w nowej gamie jest nieco lepiej wyposażona. Realnie, podwyżka jest więc uzasadniona dodatkowymi elementami wyposażenia, takimi jak chociażby prawdziwa kamera cofania 360 stopni (zamiast 180 stopni, jak przed liftingiem). Kwotowa podwyżka jest więc zauważalna, ale łagodzi ją nieco lepszy pakiet udogodnień dostępnych w standardzie. O pozostałych zmianach wizualnych i nowych technologiach pisaliśmy w tym tekście.

Peugeot 508 – lifting 2023
Czy klienci tłumnie ruszą do salonów po jeden z najładniejszych modeli w swojej klasie? Okaże się niebawem – pierwsze auta z francuskiej fabryki w Miluzie przyjadą do Polski w lipcu tego roku. Subtelny lifting sprawił, że ładne auto stało się jeszcze ładniejsze. Szkoda, że w gamie nie zobaczymy już 2-litrowego, mocnego diesla. Z drugiej strony, przy obecnej sytuacji na rynku, większy silnik wysokoprężny windowałby cenę auta do nieprzyzwoitych wartości.
Pełny cennik Peuegota 508 sedan:
Wersja/silnik | Allure | GT | Peugeot Sport Engineered |
Plug-in Hybrid4 360 e-EAT8 | 333 800 zł | ||
Plug-in Hybrid 225 e-EAT8 | 221 500 zł | 231 500 zł | |
Plug-in Hybrid 180 e-EAT8 | 214 600 zł | 224 600 zł | |
PureTech 130 S&S EAT8 | 182 400 zł | 192 400 zł | |
BlueHDi 130 S&S EAT8 | 195 000 zł | 205 000 zł |
Cennik Peugeota 508 SW:
Wersja/silnik | Allure | GT | Peugeot Sport Engineered |
Plug-in Hybrid4 360 e-EAT8 | 338 800 zł | ||
Plug-in Hybrid 225 e-EAT8 | 226 500 zł | 236 500 zł | |
Plug-in Hybrid 180 e-EAT8 | 219 600 zł | 229 600 zł | |
PureTech 130 S&S EAT8 | 187 400 zł | 197 400 zł | |
BlueHDi 130 S&S EAT8 | 200 000 zł | 210 000 zł |
Źródło: cennik ważny od 10.05.2023








