Peugeot 2008 po liftingu. Spore zmiany, więcej mocy

przez Maciek Lubczyński

Peugeot konsekwentnie liftinguje gamę, a kuracji został właśnie poddany europejski bestseller – Peugeot 2008 w wariantach spalinowych i elektrycznym. Na liście nowości są zmiany wizualne, technologiczne ale i wyraźny zastrzyk mocy.

Peugeot 2008 wjechał na rynek w 2019 roku – czas na lifting. Francuzi poddali małego crossovera zmianom podobnym do tych, które niedawno zobaczyliśmy w Peugeocie 508. Wyraźniejsze LED-owe „kły”, trochę większy grill, nowe logo, przeprojektowane zderzaki, zmienione wypełnienie przednich i tylnych lamp no i rzecz jasna nowe wzory felg i kolory. Lista wizualnych nowości nie jest więc wcale krótka, ale to dopiero początek. Technologiczny upgrade ma być widoczny również w środku i odczuwalny podczas jazdy.

Peugeot 2008 - lifting

Peugeot 2008 – zmiany po liftingu

Dochodowy, dobrze sprzedający się model miał dobrze skrojoną gamę silników. Stosunkowo żwawe jednostki benzynowe, niedorzecznie oszczędny diesel i zupełnie sensowny elektryk. Po paru latach i przy okazji liftingu, założenia (na szczęście) się nie zmienią. W gamie pozostanie obecny 130-konny diesel (!), a obok niego możemy spodziewać się benzynowych silników PureTech o mocy 100 i 130 KM, które będą parowane z 6-biegowymi manualami i 8-stopniowymi skrzyniami automatycznymi. Ciekawie robi się w przypadku elektryka, który został gruntownie zaktualizowany i odmian hybrydowych, które są nowością w gamie.

Peugeot 2008 po liftingu - wnętrze

Peugeot 2008 zyska układ napędowy o oznaczeniu HYBRID 48V. Oznacza to, że będzie to miękka hybryda, ale o dość szerokim zakresie działania. To zmiana, która została zapowiedziana na początku roku – „hybrydowy” 2008 będzie miał moc systemową 136 KM i 6-biegową skrzynię automatyczną. Elektryczna jednostka ma 28 KM, co powinno przełożyć się na zauważalny zastrzyk mocy podczas miejskiej jazdy. Producent obiecuje też oszczędności na paliwie – do 15%. Jak czytamy w informacji prasowej, nowy Peugeot 2008 z systemem HYBRID może przez ponad 50% czasu poruszać się wyłącznie w zeroemisyjnym trybie elektrycznym.

Peugeot e-2008 – mocniejszy i z większym zasięgiem

Sporo zmieni się również w przypadku elektrycznej odmiany. Maksymalna moc została zwiększona o 15%, ze 100 kW/136 KM do 115 kW/156 KM, a pojemność akumulatora trakcyjnego z 50 kWh do 54 kWh, co ma przełożyć się na zasięg 408 km w cyklu mieszanym. Niestety, moc ładowania pozostała na niezmiennym poziomie 100 kW, co oznacza, że ładowanie od 20 do 80% z maksymalną mocą zajmie około 30 min. Standardowa, jednofazowa ładowarka pokładowa ma moc 7,4 kW, a opcją będzie trójfazowa ładowarka 11 kW.

Peugeot 2008 - lifting

Nowinki technologiczne

Lifting przyniósł również szereg mniejszych zmian, dzięki którym 2008 stanie się nieco bardziej współczesnym autem. Chodzi rzecz jasna o nowy system multimedialny połączony z internetem i zdolny do aktualizacji over-the-air. Apple CarPlay i Android Auto są teraz dostępne bezprzewodowo, a do dyspozycji kierowcy jest też asystent głosowy „Ok Peugeot”. Wyczekiwanymi zmianami są również nowa kamera cofania o wysokiej rozdzielczości, większa liczba portów USB (w tym USB-C) i ładowarka bezprzewodowa o mocy 15 W (wcześniej było to zaledwie 5W).

Peugeot 2008 2024

Peugeot 2008 – lifting

Odświeżony Peugeot 2008 trafi do salonów jeszcze w tym roku. Wymiary auta nie uległy zmianie – 4,30 m długości, 1,987 m szerokości (z bocznymi lusterkami) i 1,55 m wysokości, a pojemność bagażnika to wciąż 434 litry. Klienci będą mogli wybierać spośród wersji Active, Allure i GT. Gama ma być uproszczona, a bazowe wyposażenie nieco lepsze. Z pewnością pociągnie to za sobą również wyższą bazową cenę. O tym, ile dokładnie ona wynosi, przekonamy się niebawem. Nie znamy jeszcze polskich cen Peugeota 2008 po liftingu.

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności