Kiedy nowy Opel Astra zadebiutował się na salonach, fani marki byli pod wielkim wrażeniem. Teraz do oferty dołączył praktyczny wariant Sports Tourer. Kompakt nowej generacji przyciąga spojrzenia odważną stylistyką i cyfrowym wnętrzem, a jednocześnie jest pierwszym kombi w historii marki, oferowanym z napędem plug-in hybrid.
Zupełnie nowy model z Rüsselsheim ujrzał światło dzienne! Debiutuje nowy Opel Astra Sports Tourer – zgrabne kombi dla dużej rodziny, ale przede wszystkim ciekawa propozycja dla flot. Względem poprzednika jest w pełni cyfrowa, jeszcze większa i jako pierwsze kombi w historii marki, dostępna w dwóch wersjach napędu hybrydowego.
Mniejsza, ale większa
Nowa Astra Sports Tourer to kombi mierzące 4642 mm długości, 1860 mm szerokości i 1480 wysokości, które choć jest o 60 mm krótsze od swojego poprzednika generacji „K”, ma znacznie większy rozstaw osi, wynoszący 2732 mm (+70 mm). Przybyło również miejsca w przestrzeni ładunkowej – bagażnik kombi oferuje prawie 610 litrów (+70 l) przy rozłożonych tylnych siedzeniach i 1634 litrów (+4 l) po ich złożeniu. Nawet w hybrydowej odmianie plug-in ustawny bagażnik ma odpowiednio prawie 550 lub 1574 litrów pojemności.
Wkładanie i wyjmowanie małych oraz dużych gabarytów jest łatwiejsze za sprawą niskiego progu ładunkowego na wysokości 600 mm, płaskiej podłogi i opcjonalnej, ruchomej podłogi „Intelli-Space”, której położenie można regulować jedną ręką, zmieniając jej wysokość lub blokując pod kątem 45 stopni. Tylna klapa może otwierać się i zamykać automatycznie w reakcji na ruch stopą.
Benzyny, diesle i hybrydy
Podobnie jak hatchback, nowy Sports Tourer będzie występował z jednostkami benzynowymi, wysokoprężnymi i hybrydowymi. Moc wersji spalinowych będzie się wahać od 110 do 130 KM, natomiast w przypadku wersji plug-in łączna moc układu napędowego będzie wynosić od 180 do 225 KM. W pojazdach z konwencjonalnym napędem standardowo montowany będzie 6-biegowy manual, natomiast 8-biegowy automat (EAT8) będzie opcją dla mocniejszych jednostek i hybryd plug‑in. Ponieważ nowy Opel Astra jest mocno spokrewniony z Peugeotem 308, pod maską pojawią się te same 4-cylindrowe jednostki PureTech (1,2-litra), BlueHDi (1,5-litra) i HYBRID (1,6-litra).
Cyfrowa i wygodna
Nowe kombi będzie przyciągać spojrzenia na drodze, ale we wnętrzu będzie na czym zawiesić oko. W kabinie kombi największe wrażenie robi cyfrowy Pure Panel z minimalistycznym i intuicyjnym interfejsem. Większością funkcji samochodu steruje się poprzez mocno panoramiczny ekran dotykowy, natomiast ostały się też fizyczne przełączniki do regulacji ważnych ustawień, w tym klimatyzacji. Wielu klientów zapewne ucieszy fakt, że kable nie będą już potrzebne. Już w podstawowej wersji najnowsze multimedia bezprzewodowo obsługują Apple CarPlay i Android Auto.
Bezpieczne plecy, bezpieczna podróż
W nowej generacji kombi nie zabraknie też najlepszych w klasie ergonomicznych foteli AGR z certyfikatem niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców, z których auta Opla słyną od lat. Kierowca może też liczyć na dodatkowe wsparcie ze strony opcjonalnych systemów tj. wyświetlacz projekcyjny Intelli-HUD oraz Intelli-Drive 2.0.
Opel Astra Sports Tourer – ceny w Polsce
Nowy Opel Astra zadebiutował w Polsce we wrześniu bieżącego roku, a polskiego cennika jak nie było, tak dalej nie ma. Więcej szczegółów na temat wariantu Sports Touring prawdopodobnie poznamy w pierwszym kwartale 2022 roku. Niestety, choć nowa Astra jest bardzo atrakcyjna, nie będzie miała łatwo, bo choć segment kompaktów stracił w oczach klientów indywidualnych gdy pojawiły się SUV-y, duże floty ciągle są nimi zainteresowane. Na tym polu czeka na nią jednak konkurencja w postaci Peugeota 308 SW, Renault Megane Grandtour, Forda Focusa czy Skody Octavii i Toyoty Corolli.