Rodzina SUV-ów z gwiazdą powiększyła się właśnie o modną i stylową nowość. Do oferty dołączył Mercedes-Benz GLC Coupé najnowszej generacji. Na tę wersję nadwozia czekało wielu cierpliwie klientów i nie mamy cienia wątpliwości, że ó wersja będzie częstym widokiem na drogach. Poprzednią odsłonę ze smukle opadającym dachem wybierał co drugi klient Mercedesa GLC.
Zgodnie z tradycją najpierw na rynku pojawił się wariant z pełnym i dużym kufrem, a gdy emocje opadły, elegancki i modny Mercedes-Benz GLC Coupé wjeżdża na rynek, by ponownie podgrzać atmosferę. Jeżeli myślicie, że nowych GLC jeździ już po drogach całkiem sporo, to poczekajcie, aż w salonach pojawi się odmiana z opadającym dachem – co drugi klient GLC wybiera właśnie to nadwozie, a więc jeszcze wiele przed nami.

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupe wjeżdża na rynek
Nowy SUV z opadającym dachem, podobnie jak jego bliźniak, występuje wyłącznie z 4-cylindrowymi silnikami wspieranymi przez 48-woltową instalacją elektryczną. Wersji napędowych będzie więcej, niż palców na obu rękach, wobec czego każdy znajdzie coś dla siebie. Mowa tu zarówno o benzyniakach oraz dieslach, jak i hybrydach plug-in z benzyną i hybrydach plug-in z dieslem. W późniejszym czasie oferta wzbogaci się również o odmiany AMG.
Wersja | Silnik | Moc | 0-100 km/h |
GLC 200 4MATIC | benzynowy, 1999 cm3 | 204 KM i 320 Nm | 7,9 s |
GLC 300 4MATIC | benzynowy, 1999 cm3 | 258 KM i 400 Nm | 6,3 s |
GLC 220 d 4MATIC | diesel, 1999 cm3 | 197 KM i 440 Nm | 8,1 s |
GLC 300d 4MATIC | diesel, 1999 cm3 | 269 KM i 550Nm | 6,4 s |
GLC 300 e 4MATIC | benzynowy + elektryczny, 1999 cm3 | 313 KM i 550 Nm | 6,7 s |
GLC 400 e 4MATIC | benzynowy + elektryczny, 1999 cm3 | 381 KM i 650 Nm | 5,6 s |
GLC 300 de 4MATIC | diesel + elektryczny, 1999 cm3 | 335 KM i 750 Nm | 6,4 s |

Czym nowe GLC różni się od poprzednika?
Względem poprzednika nowa generacja jest jeszcze smuklejsza, co przełożyło się na lepszy współczynnik oporu powietrza (Cd 0,27 zamiast 0,30). Efektem będzie niższe zużycie paliwa i odczuwalnie mniejszy szum przecinającego wiatru. Nowa generacja to także większy bagażnik. Jego pojemność sięga od 545 litrów (o 45 l więcej niż w poprzedniku) do 1490 litrów (+90 l) w miękkich hybrydach oraz od 390 do 1335 litrów w hybrydach plug-in.
Resztę nowości znamy z nowej odsłony SUV-a czy Klasy C. Mowa tu m.in. o zupełnie cyfrowym kokpicie z dwoma dużymi wyświetlaczami, opcjonalnych reflektorach DIGITAL LIGHT, tylnej osi skrętnej (do 4,5 stopia) dostępnej za dopłatą, czy dedykowanym trybie do jazdy w terenie, który z zestawem kamer 360 stopni pozwala wyświetlić, co dzieje się przed samochodem i pod przednim zderzakiem, gdy podjeżdżamy pod wzniesienie. Do jazdy w terenie przyda się także pakiet z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC z regulacją wysokości oraz skrętną tylną osią. Polskie ceny nowego GLC Coupe powinniśmy poznać już niebawem.








