Nowym BMW M3 CS zabierzesz na tor całą rodzinę. Zmieści się też wózek dla dziecka

przez Jan Guss-Gasiński

Limitowane BMW M4 CSL rozeszło się w mgnieniu oka, dlatego tym razem najlepsi inżynierowie z Monachium wzięli na warsztat sedana. Fani klasycznych sylwetek będą wniebowzięci, bowiem właśnie na rynek wjeżdża BMW M3 CS – najbardziej hardkorowe wydanie sportowej limuzyny. Tym potworem zabierzesz na tor całą rodzinę, a w bagażniku zmieścisz wózek dla dziecka.

Specjaliści od dostarczania klientom najlepszych niespodzianek w 2023 roku nie zwalniają tempa. Po wypuszczeniu na rynek mocno limitowanego i podkręconego na wszelkie sposoby BMW M4 CSL, inżynierowie z Monachium postanowili powiększyć rodzinę modeli „Competition Sport” o kolejnego sedana. Sportowa „trójka” doczekała się modyfikacji, które już mocno rasowy wóz, zmieniają w prawdziwego torowego potwora. Czym nowe BMW M3 CS różni się od „normalnego” BMW M3?

BMW M3 CS (2023)

BMW M3 CS, czyli mniej masy i więcej mocy

Nowe BMW M3 CS, podobnie jak M3 Competition na którym bazuje, również napędza sprawdzona, 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3-litrów. Różnica polega jednak na tym, że M3 CS jest o 20 kg lżejsze, a dodatkowo w tym wydaniu motor generuję 40 KM więcej (550 KM) i dysponuje momentem obrotowym na poziomie 650 Nm (od 2750 do 5950 obr/min.). Z podrasowaną mapą auto przyspiesza do pierwszej „setki” w 3,4 sekundy, a od 0 do 200 km/h w 11,1 sekundy. Prędkość maksymalna tego modelu to 302 km/h. Tak dobre osiągi to zasługa głównie 8-biegowej skrzyni M Steptronic i napędu na wszystkie koła M xDrive.

W skrócie, najlepiej powiedzieć, że BMW M3 CS jest po prostu lepszym M3 Competition. Tak, ale tu zmieniło się więcej niż tylko kod w jednostce sterującej silnikiem. Poza motorem podrasowany został także układ jezdny i sposób działania kontroli stabilności. BMW M3 CS to również specjalnie dobrane do dynamicznej jazdy amortyzatory, sztywniejsze sprężyny i stabilizatory, co przekłada się na szybsze reagowanie na polecenia kierowcy.

BMW M3 CS (2023)

Sportowiec z krwi i kości

BMW M3 CS, podobnie jak inne modele z rodziny Competition Sport, wyróżnia się na tle innych modeli żółtymi światłami LED do jazdy dziennej. Podobnie jak na karoserii, także w kabinie nie brakuje licznych dekoracji z włókna węglowego. We wnętrzu nowego M3 CS mamy również do czynienia z nowym projektem deski rozdzielczej, gdzie zamiast cyfrowych wskaźników i osobnego ekranu multimediów, spotykamy zakrzywioną taflę szkła, za którą kryją się dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3 oraz 14,9 cala.

Co więcej, kierowca i pasażer mają standardowo do dyspozycji oferowane w tym modelu karbonowe fotele kubełkowe M. Mają pełną regulację i podgrzewanie elektryczne, zintegrowane zagłówki oraz podświetlane oznaczenie modelu. Lekką konstrukcję uzyskano poprzez zastosowanie karbonu w elementach konstrukcyjnych siedzisk i oparć, a także charakterystycznych wycięć w obszarze podparć bocznych i pod zagłówkami. Na tylnej kanapie z kolei znalazły się mocowania ISOFIX, wobec czego bez większego problemu zmieścimy foteliki dla naszych pociech. Jeśli mowa o bardzo małych brzdącach, w bagażniku sedana bez trudu upchamy także spacerówkę.

BMW M3 CS (2023)

Nie jest tanio, ale cena nie ma znaczenia

Już niebawem, bo od marca br. w zakładach BMW Group w Monachium ruszy produkcja tej limitowanej edycji. Zdaniem producenta, najbardziej zainteresowani nowym BMW M3 CS będą klienci z USA, Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Japonii. A ile będzie kosztować taka przyjemność? Tego producent jeszcze nie powiedział, jednak uważam, że po ten wóz ustawi się długa kolejka chętnych. Czego w takim razie możemy się spodziewać? Polski cennik najprawdopodobniej otworzy kwota zbliżona do 900 tys. złotych. Tyle bowiem mniej-więcej kosztowało wyprzedane w mgnieniu oka BMW M4 CSL. Niemcy nie zdradzili także, ile egzemplarzy planuje wyprodukować, jednak warto nadmienić, że M4 CSL było limitowane do 1000 sztuk.

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności