Nowa Toyota Prius wjeżdża do salonów. Jej ceny zwiastują kolejny strajk taksówkarzy

przez Jan Guss-Gasiński

Dokładnie 7 lat temu wjechała na rynek czwarta generacja Toyoty Prius – wówczas jej ceny startowały od 119 900 zł. Debiutująca właśnie na polskim rynku piąta generacja bestsellera, względem już udanego poprzednika, jest lepsza w każdym calu. Auto urosło, zyskało mocniejszy napęd hybrydowy plug-in, masę nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i nie tylko. Wszystkie te dobrodziejstwa przełożyły się na znaczący wzrost ceny. Taksówkarze nie będą pocieszeni…

Tej premiery chyba najbardziej wyczekiwali taksówkarze – nowa Toyota Prius 5. generacji wjeżdża do polskich salonów. Przyjmowanie zamówień na najnowszą odsłonę kompaktowego bestsellera ruszy już pod koniec marca. Co wiemy o najnowszej odsłonie tego modelu?

Toyota Prius (2023)

Nowa Toyota Prius wyłącznie jako hybryda plug-in

W Polsce dostępny będzie tylko i wyłącznie wariant z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV). Połączenie 2-litrowej jednostki benzynowej wolnossącej o mocy 152KM, z mocnym silnikiem elektrycznym (163 KM), przełożyło się na łączną moc układu napędowego na poziomie 223 KM – w efekcie tak niepozorny Prius osiąga pierwszą „setkę” w 6,7 sekundy.

Przyzwoite osiągi to jeszcze nie wszystko, bowiem zamontowany w podłodze litowo-jonowy akumulator o pojemności 13,6 kWh pozwala na pokonanie w trybie bezemisyjnym (wg. normy WLTP) od 72 do 86 kilometrów. Baterię powinniśmy naładować w ok. 4 godziny z wykorzystaniem ładowarki o mocy 3,5 kW. Nie musimy się jednak ograniczać wyłącznie do jazdy na prądzie – również z rozładowanymi akumulatorami Toyota Prius 5. generacji nie powinna mieć zbyt dużego apetytu.

Toyota Prius (2023)

Większe możliwości i więcej miejsca w kabinie

Toyota Prius 5. generacji, zbudowana na nowej platformie GA-C, jest więc szybsza i bardziej ekonomiczna od swojego poprzednika, ale to jeszcze nie wszystko. Względem 4. generacji najnowsza odsłona oferuje również więcej miejsca w kabinie – jest o 22 mm szersza, a jej rozstaw osi urósł o 50 mm. Do większej kabiny wsadzono cyfrowy kokpit z wysoko zamontowanymi zegarami cyfrowymi, dużym ekranem centralnym do obsługi nowego systemu multimedialnego, a także nową kierownicę, która po raz pierwszy zadebiutowała w elektrycznej Toyocie bZ4X.

Toyota Prius Plug-in Hybrid – cena

Na polskim rynku nowa Toyota Prius Plug-In Hybrid zadebiutuje w trzech wersjach wyposażenia. Teraz przechodzimy do polskiego cennika, czyli tej mniej przyjemnej części. Czy jest bardzo źle? Biorąc pod uwagę jak wielki progres zaliczył Prius oraz jak udaną przeszedł metamorfozę, 200 000 złotych za podstawową wersję „Comfort”, nie powinno nikogo dziwić.

W tej cenie na pokładzie naszego Priusa znajdziemy już masę nowoczesnych systemów bezpieczeństwa z rodziny T-MATE, nowy system multimedialny Toyota Smart Connect z ponad 12-calowym ekranem. LED-owe światła oraz m.in. podgrzewane przednie fotele z elektryczną regulacją fotela kierowcy.

Toyota Prius (2023)

Wyżej w hierarchii jest wersja „Prestige”, której ceny startują od 211 900 zł. Muszę przyznać, że dopłata do tej odmiany ma sporo sensu, bowiem za dodatkowe 12 000 zł dostajemy: cyfrowe lusterko wsteczne, elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, listwy LED w tylnych światłach, większe koła aluminiowe czy podgrzewanie kierownicy. Jakby tego było mało, na wyposażeniu znajdą się także adaptacyjne, matrycowe reflektory LED. Ten wariant można również doposażyć w panoramiczny szklany dach – taka przyjemność kosztuje 3500 zł.

Ceny topowej odmiany „Executive” startują od 239 900 zł, jednak tu mamy już do czynienia z prawdziwym wypasem. Dokładając do tej wersji zyskujemy dodatkowo: system kamer 360 stopni, wentylację w przednich fotelach oraz pamięć ustawień dla fotela kierowcy, asystenta parkowania i – uwaga – dach z wbudowanymi panelami fotowoltaicznymi. To rozwiązanie pozwala wydłużyć zasięg w trybie elektrycznym o kilka kilometrów każdego dnia (maks. o 8,7 km).

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności