Usportowione wersje to coś, co klienci lubią najbardziej. Japończycy wiedzą o tym najlepiej, dlatego stale poszerzają swoją ofertę. Na ten moment niemal każde auto w gamie producenta występuje w wersji inspirowanej sportem motorowym. Na początku nowego roku do tej rodziny dołączyła Toyota Hilux GR Sport. Legenda Rajdu Dakar w pikantnym wydaniu trafi do salonów latem 2022 roku.
Zasłużona, niezłomna i teraz również zadziorna – Toyota Hilux GR Sport debiutuje w Europie. Z początkiem nowego roku oferta legendarnego pick-upa została poszerzona o nową, najwyższą wersję wyposażenia. Poza sportowymi smaczkami w postaci grilla w kształcie litery „G”, sportowych foteli i oznaczeń „GR”, rasowy Hilux oferuje przede wszystkim lepsze właściwości jezdne.
Toyota Hilux ma legendarną reputację jako auto twarde i niezawodne. Odnosi się to nie tylko do naszej rajdówki, ale i do aut drogowych, w tym wersji GR Sport. Nowy model, który jest inspirowany naszymi samochodami z Rajdu Dakar, oferuje wrażenia z jazdy na jeszcze wyższym poziomie, zarówno na drogach jak i bezdrożach.
– Nasser Al-Attiyah, kierowca TOYOTA GAZOO Racing

Toyota Hilux GR Sport – co ją wyróżnia?
Samochód w topowym wydaniu występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną. Nowy wariant wyróżniają także czarne, 17-calowe felgi na terenowych oponach, większe obramowania świateł przeciwmgielnych, zachowane w czarnym motywie lusterka, stopnie i błotniki, a także jaskrawoczerwone osłony, amortyzatory i sprężyny.
W kabinie z kolei sportowy klimat potęgują sportowe fotele obszyte skórzano-zamszową tapicerką, czerwone perforacje i przeszycia, a także wszechobecne oznaczenia „GR”. Ponadto a kierownicą pojawiły się łopatki do zmiany biegów, a pedały zostały wykonane z aluminium. We wnętrzu znajdziemy też kilka „karbonowych” wstawek i ciągnącą się przez całą długość deski rozdzielczej, czerwoną listwę.

Więcej mocy i lepsze prowadzenie
Pod maską wariantu GR Sport pracuje benzynowy silnik o pojemności 2,8-litra, który producent przedstawił w 2020 roku. Motor generuje moc 204 KM i 500 Nm, co z pomocą 6-biegowej skrzyni automatycznej, pozwala mu pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 tony. Ładowność paki wynosi natomiast całą tonę.
W porównaniu ze standardowym Hiluxem wersja GR Sport ma poprawione właściwości jezdne. Inżynierowie zmienili siłę kierowania oraz reakcję na kąt skrętu i walczyli o lepsze osiągi na prostej. Karoseria zachowuje się stabilnie, przechyły nadwozia są pod kontrolą, podobnie jak przyczepność tylnej osi. Nowe zestrojenie zawieszenia ma też pozytywnie wpływać na komfort jazdy dzięki zwiększonej zdolności tłumienia i szybkiej reakcji na wibracje o wysokiej częstotliwości.
Kluczową zmianą w układzie zawieszenia jest wprowadzenie amortyzatorów jednorurowych z przodu i z tyłu oraz zmodyfikowanych sprężyn. Taka konstrukcja daje większą przestrzeń na tłok, co powoduje lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Wszystko to przekłada się na zachowanie optymalnych właściwości oleju w trakcie jazdy w trudnych warunkach.
W salonach latem 2022
Toyota Hilux GR Sport bazuje na najbogatszych specyfikacjach pick-upa. Na wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. światła LED, bezkluczykowy dostęp, dwustrefowa klimatyzacja, system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Nowa wersja pojawi się w europejskich salonach latem 2022 roku.