Nowa Kia Sportage jest już w Polsce! Importer zaprezentował oficjalny cennik wraz z dostępnymi wersjami i wyposażeniem. Ceny piątej generacji koreańskiego bestsellera startują od 105 900 zł. Auto można już zamawiać w salonach marki.
Polski importer marki Kia ogłosił oficjalny cennik nowej generacji modelu Sportage. Popularny SUV już w standardzie oferuje naprawdę sporo i jest dostępny z największą jak dotychczas liczbą układów napędowych, których moc wynosi od 115 do 265 KM. Nową odsłonę koreańskiego bestsellera można już zamawiać w salonach. Oto wszystko, co musisz o niej wiedzieć!
Większa od poprzednika
Nowa Kia Sportage w porównaniu z modelem czwartej generacji jest odrobinę większa. Jest o 30 mm dłuższa (4515 mm), o 10 mm szersza (1865 mm) i o 10 mm wyższa (1645 mm). Także o 10 mm zwiększył się rozstaw osi (2680 mm). Choć wymiary zmieniły się nieznacznie, wnętrze nowej odsłony jest zauważalnie większe. Bestsellerowy SUV oferuje więcej miejsca wszystkim pasażerom, choć najbardziej odczują to osoby na tylnej kanapie, którzy teraz mają 26 mm więcej miejsca na nogi. O blisko 20 proc. urósł także bagażnik – pojemność kufra wzrosła do 591 l, a to drugi najlepszy wynik w segmencie.
Cyfrowa i ergonomiczna
Bestsellerowy SUV piątej generacji przyciąga wzrok muskularną sylwetką i wyraźnymi kształtami, ale i w kabinie jest na czym zawiesić oko. We wnętrzu nowej odsłony SUV-a pojawiło się wiele nowatorskich rozwiązań, które dopiero co debiutowały w elektrycznym modelu EV6. Mowa tu o zakrzywionym wyświetlaczu, smukłym panelu dotykowym na konsoli środkowej z fizycznymi pokrętłami i oryginalnych nawiewach. Za wielką taflą szkła kryją się dwa ekrany LCD o przekątnej 12,3-cala. Jeden pełni funkcję tablicy przyrządów, a drugi jest dedykowany info-rozrywce. Większość funkcji wywołuje się na dotykowym ekranie, jednak nie brakuje też fizycznych przycisków i pokręteł, które ułatwiają obsługę.
Gama silnikowa
Gamę silników otwiera benzynowy, turbodoładowany silnik 1.6 T-GDI, który generuje moc 150 KM i 250 Nm, W bazowej wersji moment obrotowy jest przenoszony na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Wyżej w hierarchii znajduje się benzynowy wariant z miękką hybrydą (MHEV), który generuje moc 180 KM i 265 Nm. Wersja ta dostępna wyłącznie z 7-biegową skrzynia DCT. W ofercie znajduje się także hybryda (HEV) o mocy 230 KM i 265 Nm oraz hybryda plug-in (PHEV) o mocy 265 KM i 265 Nm. Fani wysokoprężnych motorów także nie będą zawiedzeni.
W ofercie znajdziemy silnik CRDi o pojemności 1,6-litra, który w występuje w dwóch wersjach: 115-konnej z 6-biegowym manualem i 136-konnej MHEV z 7-biegową przekładnią DCT. Wybrane wersje są opcjonalnie dostępne z automatyczną przekładnią (DCT/6AT) i napędem na wszystkie koła (AWD).
Silnik | Moc | Skrzynia | 0-100 (s) | Prędkość maks. | Napęd |
---|---|---|---|---|---|
1.6 T-GDI | 150 KM i 250 Nm | 6MT | 10,3 | 182 km/h | FWD |
1.6 T-GDI MHEV | 150 KM i 250 Nm | 7DCT | 9,6 | 189 km/h | FWD |
1.6 T-GDI MHEV | 180 KM i 265 Nm | 7DCT | 8,8 (9,0)* | 201 km/h | FWD/AWD |
1.6 T-GDI HEV | 230 KM i 265 Nm | 6AT | 8,0 (8,3)* | 193 km/h | FWD/AWD |
1.6 T-GDI PHEV | 265 KM i 265 Nm | 6AT | 8,2 | 191 km/h | AWD |
1.6 CRDi | 115 KM i 280 Nm | 6MT | 12,1 | 175 km/h | FWD |
1.6 CRDi MHEV | 136 KM i 320 Nm | 7DCT | 11,4 (11,6)* | 180 km/h | FWD/AWD |
Bogata w standardzie
Ceny modelu piątej generacji zaczynają się od 105 900 zł za wersję M. Wydawać by się mogło, że jest bardzo drogo, niemniej lista wyposażenia seryjnego jest naprawdę bogata. Na pokładzie najtańszego wariantu znajdują się m.in. takie rzeczy jak.: system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu, 7 poduszek powietrznych, w tym centralną poduszkę powietrzną w fotelu kierowcy, światła dzienne, mijania i drogowe w technologii LED, elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka, kierownicę pokrytą skórą z przyciskami do sterowania sprzętem audio i obsługi telefonu, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym oraz interfejsem Apple CarPlay i Android Auto, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, klimatyzację oraz kamerę cofania.
Kia Sportage 2022 – ceny w Polsce
Wersja | M | L | Business Line | GT Line |
---|---|---|---|---|
1.6 T-GDI 150 KM 6MT FWD | 105 900 zł | 120 900 zł | 137 900 zł | – |
1.6 T-GDI MHEV 150 KM 7DCT FWD | 116 900 zł | 131 900 zł | 148 900 zł | – |
1.6 T-GDI MHEV 180 KM 7DCT FWD | – | 135 900 zł | 152 900 zł | 161 900 zł |
1.6 T-GDI MHEV 180 KM 7DCT AWD | – | 144 900 zł | 161 900 zł | 170 900 zł |
1.6 T-GDI HEV 230 KM 6AT FWD | – | 147 900 zł | 164 900 zł | 172 900 zł |
1.6 T-GDI HEV 230 KM 6AT AWD | – | 156 900 zł | 173 900 zł | 181 900 zł |
1.6 T-GDI PHEV 265 KM 6AT AWD | – | 177 900 zł | 192 900 zł | 200 900 zł |
1.6 CRDi 115 KM 6MT FWD | 114 900 zł | 129 900 zł | 146 900 zł | – |
1.6 CRDi MHEV 136 KM 7DCT FWD | – | 143 900 zł | 160 900 zł | 169 900 zł |
1.6 CRDi MHEV 136 KM 7DCT AWD | – | – | 169 900 zł | 178 900 zł |
Na drogach już niebawem
Produkcja nowej Kia Sportage w nowoczesnej fabryce w Żylinie na Słowacji już się rozpoczęła. Przewidywany termin realizacji indywidualnych zamówień zgodnie z deklaracją producenta wynosi 4 miesiące. Pierwsze egzemplarze zjadą do polskich dilerów już niebawem. Z wyjątkiem wersji hybrydowej typu plug-in (PHEV), której produkcja rozpocznie się za 3 miesiące.