Zainteresowanie nowym Mercedesem Klasy S (W223) stale rośnie, co widać chociażby na polskich drogach. Równie dobrze sprzedaje się jeszcze bardziej luksusowy Mercedes-Maybach Klasy S, który do niedawna był dostępny wyłącznie z benzynowym V8 i V12. Teraz producent spod znaku gwiazdy spróbuje udowodnić, że najwyższy luksus i elektryfikacja mogą iść w parze – ofertę wzbogaci wariant S 580 e, czyli hybryda plug-in, która wyłącznie na prądzie potrafi przejechać do 100 kilometrów.
Wszystko wskazuje na to, że już niebawem nawet tak potężna marka jak Mercedes-Maybach, będzie zmuszona pożegnać duże, widlaste silniki. Póki co w ofercie nowego Maybacha Klasy S (W226) ciągle figuruje wersja S 580 4MATIC z doładowanym V8 (503 KM) oraz wariant S 680 4MATIC z wolnossącym, 6-litrowym V12 (612 KM). Niebawem ten większy prawdopodobnie odejdzie na emeryturę, bowiem lada moment do gamy dołączy hybryda plug-in ładowana z gniazdka. Czy elektryfikacja pasuje do tak luksusowego auta? Właśnie to spróbuje udowodnić nowy Mercedes-Maybach S 580 e.
Mercedes-Maybach S 580 e – dane techniczne, osiągi, zasięg
Mercedes-Maybach S 580 e, to hybryda plug-in, która według danych producenta potrafi przejechać na jednym ładowaniu nieco ponad 100 kilometrów. Oznacza to, że praktycznie bez kropelki paliwa, ta 2,5-tonowa limuzyna w kompletnej ciszy dowiezie nas z Warszawy do Radomia. Realia są jednak nieco inne, bowiem deklarowany przez producenta zasięg skurczy się przy wyższych prędkościach – w mieście natomiast jest to bardzo realne.
Co gdy prądu zabraknie? Pod maską dalej mamy rzędową „szóstkę”, która generuje zadowalającą moc 367 KM i 500 Nm, jednak przy wsparciu silnika elektrycznego, łączna moc systemowa to 510 KM i 750 Nm. Z takim zapleczem rozpędzenie się od 0 do 100 km/h zajmuje ok. 5 sekund. Samochód domyślnie jest wyposażony w trójfazową ładowarkę AC o mocy 11 kW, którą na życzenie można zastąpić ładowarką DC o mocy do 60 kW – wówczas naładowanie pustego akumulatora zajmie ok. 30 minut.