Wielkie i luksusowe bestsellery spod znaku trójramiennej gwiazdy doczekały się modernizacji. Mercedes-Benz GLE i GLE Coupe po liftingu trafiły właśnie do polskiej oferty – są teraz nieco droższe, jednak poza odświeżoną gamą silnikową, mają w standardzie również bogatsze wyposażenie. Ile w Polsce kosztują SUV-y po zmianach?
W ramach kuracji odmładzającej duży i praktyczny Mercedes-Benz GLE oraz jego smuklejszy bliźniak GLE Coupe, otrzymały nowe reflektory oraz lampy tylne. Wraz z liftingiem w konfiguratorze pojawiły się nowe lakiery tj. niemetalizowany odcień „Alpejskiej szarości MANUFAKTUR” oraz „niebieski Sodalite metalik”, a także zaktualizowana paleta kół, o średnicy od 19 do 22 cali.
W środku z kolei zadebiutowała nowa kierownica, a także druga generacja systemu multimedialnego MBUX. Pojawiły się również chromowane wykończenia wlotów powietrza. Wisienką na torcie są nowe kombinacje kolorystyczne oraz niedostępne wcześniej elementy ozdobne w kolorze fortepianowej czerni MANUFAKTUR z ozdobnymi liniami.
Mercedes-Benz GLE i GLE Coupe – wersje, silniki, osiągi
W ramach liftingu została również podrasowana gama silnikowa Mercedesa GLE i GLE Coupe. Od teraz wszystkie wersje silnikowe są wspierane przez 48-woltowy układ miękkiej hybrydy, dzięki czemu reakcja na gaz będzie szybsza, a jazda w korkach jeszcze płynniejsza. Na szczęście w salonach wciąż kupimy klasyczną benzynę (450 4MATIC) oraz oszczędnego i dynamicznego diesla (300d 4MATIC lub 450d 4MATIC). Ofertę uzupełnią hybrydy typu plug-in z zasięgiem do 109 km (wg. WLTP) na jednym ładowaniu, a także iście sportowe odmiany spod znaku AMG tj. 53 4MATIC i 63 S 4MATIC.
Ile kosztują SUV-y po liftingu?
Odświeżone egzemplarze można zamawiać już w polskich salonach z gwiazdą. Ceny Mercedesa GLE SUV w bazowej wersji napędowej (300d 4MATIC) z 2-litrowym dieslem pod maską, zaczynają się od 356 900 zł. Blisko 60 tys. złotych więcej trzeba zapłacić za GLE Coupe z tym samym motorem. Skąd ta różnica w cenie? Między innymi stąd, że odmiana ze ściętym dachem już w standardzie posiada zewnętrzny pakiet sportowy AMG, zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, dostęp bezkluczykowy, nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester czy pakiet parkowania z kamerą 360 stopni.
Wersja | Silnik | Moc | 0-100 km/h | Cena (SUV/Coupe) |
GLE 450 4MATIC | 2999 cm3 | 381+20 KM | 5,6 s | 452 700 zł / – |
GLE 400 e 4MATIC | 1999 cm3 | 381 KM | 6,1 s | 455 100 zł / 468 100 zł |
GLE 300 d 4MATIC | 1998 cm3 | 269 KM | 6,9 s | 356 900 zł / 420 900 zł |
GLE 450 d 4MATIC | 2989 cm3 | 367 KM | 5,6 s | 466 500 zł / 480 900 zł |
GLE 350 de 4MATIC | 1993 cm3 | 333 KM | 6,9 s | 463 000 zł / 476 000 zł |
GLE 53 4MATIC+ | 2999 cm3 | 435+22 KM | 5,0 s | – |
GLE 63 S 4MATIC+ | 3982 cm3 | 612+22 KM | 3,9 s | – |