Mazda 6 skończyła 20 lat, a obecna generacja odpowiada za połowę tego czasu. Dekadę temu zadebiutowało trzecie wcielenie auta klasy średniej, które wciąż nie wybiera się na emeryturę. Jakie nowości znajdziemy w Maździe 6 2023?
Pamiętacie, jak wyglądał motoryzacyjny rynek 10 lat temu? Adaptacyjny tempomat to wciąż było „łał”, elektromobilność była ciekawostką dla tych, którzy potrzebują auta do jazdy wokół komina, a hybrydy Toyoty chwalili tylko taksówkarze. Mazda 6 obecnej, trzeciej generacji jest z nami praktycznie od zawsze. Co ciekawe, w nadchodzącym roku wcale nie wybiera się na emeryturę. Sedan i kombi klasy średniej zyskało garść nowinek na nadchodzący rok. Czym wyróżnia się więc Mazda 6 2023?
Mazda 6 2023 20th Anniversary
Mazda 6 20th Anniversary – taką nazwę nosi nowa wersja specjalna, która trafi do salonów w nadchodzącym roku. Jubileuszowy wariant ma czerwony lakier Artisan Red, srebrny grill, emblemat na przednim błotniku i 19-calowe felgi lakierowane na czarno. Wnętrze również zyskało kilka akcentów, takich jak wytłoczone w zagłówkach logo specjalnej edycji czy brązowa skórzana tapicerka nappa.
Mazda 6 zyska nowe elementy wyposażenia
Na nowy rok modelowy, Mazda proponuje nowe elementy wyposażenia standardowego. Modernizacja odbyła się w typowy dla Japończyków sposób – mówimy o drobiazgach i zmianach często niewidocznych gołym okiem. Do takich należy zaliczyć nieco przestrojone wspomaganie układu kierowniczego – po dziesięciu latach produkcji okazało się, że da się to zrobić lepiej.
Do standardowego wyposażenia dołączył również system CTS, który pokaże odległość czasową od poprzedzającego pojazdu, oraz pożądane dziś gadżety takie, jak bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay czy ładowarka indukcyjna. Gama kolorów została uzupełniona o lakiery Rhodium White i Platinum Quartz. Poza opisanymi zmianami, drobne roszady pojawiły się również w istniejących już wersjach wyposażenia.
Cennik Mazdy 6 na rok 2023
Gdy Mazda 6 obecnej generacji wchodziła na rynek, topowa wersja z benzynowy silnikiem 2.5 kosztowała około 134 000 zł. Dziś, w tej cenie nie kupimy nawet podstawowej szóstki. Inflacja na rynku samochodów nowych jest nieubłagana i wywindowała cenę Mazdy 6 do poziomu 149 900 zł za bazową wersję Center-Line. To kwota, która dotyczy silnika 2.0 Skyactiv-G 165 KM z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów.
Chętni na automat muszą dopłacić 8000 zł, a najtańszą wersją z mocniejszym, 194-konnym 2.5 Skyactiv-G jest odmiana Homura w cenie 202 900 zł, a topowy wariant jubileuszowy wiąże się z wydatkiem 213 400 zł. Z jednej strony – drogo! Z drugiej – oferowana przez dekadę Mazda 6 nie ma już wielu konkurentów. Legenda głosi, że segment D ostatecznie zniknie z oferty marek wolumenowych wtedy, gdy Mazda 6 zakończy swój rynkowy staż…