Kojarzycie Lexusa UX w wersji elektrycznej? Jeśli nie, to być może w końcu o nim usłyszycie. Niszowy model może wypłynąć na szersze wody za sprawą pożądanego liftingu technologicznego. Auta z roku produkcyjnego 2023 mają większą baterię i zasięg do 450 km.
Lexus UX 300e przeszedł spory lifting. Najważniejsza zmiana to oczywiście zastosowanie znacznie bardziej pojemnej baterii, ale odświeżony crossover japońskiej marki zyskał również garść innych nowości. Czy pierwszy elektryk Lexusa trafi dzięki nim do szerszego grona odbiorców?
Lexus UX 300e – lifting 2023
Modernizacja elektrycznego crossovera oznacza, że Lexus UX 300e może teraz powalczyć z konkurentami również zasięgiem. Modele produkowane od 2023 roku mają baterię o pojemności 72,8 kWh (wcześniej było to 54,3 kWh), a to oznacza, że na jednym ładowaniu przejedziemy do 450 km wg normy WLTP. Modelem sprzed liftingu jeździłem latem w górach i na liczącej kilkadziesiąt kilometrów pętli udało mi się (w ciepły dzień) uzyskać zużycie energii na poziomie 13 kWh wg wskazań komputera pokładowego. Jeśli nowy model będzie równie oszczędny, miejskie wyniki mogą dać zasięg jeszcze większy zasięg od wspomnianego. Faktycznym parametrom przyjrzymy się jednak później. Co jeszcze zmieniło się w Lexusie?
Nowy Lexus UX 300e – zmiany we wnętrzu
Ważne i wyczekiwane zmiany nastąpiły również w kokpicie. Auto zyskało przeprojektowaną deskę rozdzielczą, a projektanci wygospodarowali trochę miejsca na większy ekran. Nowy system multimedialny Lexus Link jest szybszy i prostszy w obsłudze od poprzedniego. Pojawiła się także nawigacja w chmurze, a standardem w elektrycznej odmianie modelu UX jest pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5. Ponadto, producent chwali się ulepszonym układem jezdnym i kierowniczym. Takie drobne zmiany polegające na strojeniu podzespołów są bardzo typowe dla Lexusa.
UX 300e po liftingu – co się nie zmieniło?
Auto niezmiennie jest napędzane 204-konnym silnikiem, który zapewnia przyzwoitą dynamikę. Przyspieszenie do setki w czasie 7,5 s to dobry wynik, ale elastyczność elektrycznego napędu poprawia wrażenia z jazdy i przydaje się w mieście. Ładowanie auta wciąż odbywa się za pomocą gniazda CHAdeMO.
Lexus UX 300e – cena
Klienci mogą już zamawiać udoskonalonego Lexusa UX 300e w polskich salonach. Auto jest dostępne w 10 wariantach kolorystycznych. Do wyboru są też cztery warianty kolorystyki tapicerki wnętrza, a jeśli chodzi o poziomy wyposażenia, to w cenniku UX 300e znajdziemy wersje wyposażenia Pure, Business, Prestige oraz Omotenashi. Cena auta w wersji elektrycznej startuje z poziomu 262 900 zł. Dla porównania, najtańsza hybryda (UX 250h w wersji Pure) z rocznika 2023 to wydatek 170 900 zł.