Lexus z rekordem, Polska z awansem. Rok 2022 należał do SUV-ów

przez Jan Guss-Gasiński

Polski importer japońskiego premium podsumował 2022 rok. Jak się okazuje, dla Lexusa w Polsce był to rok wyjątkowo udany. Głównie z uwagi na to, że od stycznia do grudnia ub. roku sprzedano rekordową liczbę samochodów, a to pozwoliło awansować Polsce na drugie miejsce wśród europejskich rynków marki. Najchętniej wybierane przez Polaków były rzecz jasna SUV-y. Który najbardziej? Nikt raczej nie będzie zaskoczony.

Importer Lexusa w Polsce ma powody do świętowania – w ciągu ostatniego roku zamówionych zostało dokładnie 6312 samochodów japońskiego producenta. Na tle Toyoty to wynik mizerny, jednak to wciąż o 7 proc. więcej, niż w roku 2021. Taki przyrost pozwolił awansować Polsce na drugie miejsce wśród rynków europejskich, plasując nas tuż za Wielką Brytanią.

To historyczny rok dla naszej marki w Polsce. Lexus sprzedał rekordową liczbę aut, co przełożyło się na poprawę naszej pozycji w europejskich strukturach. Jesteśmy drugim największym rynkiem zbytu Lexusa na Starym Kontynencie.

– powiedział Michał Grosik, Manager Działu Produktu w Lexus Central Europe.

Sukces zawdzięczają SUV-om

Które modele były najchętniej wybierane? Jeśli dalej się zastanawiasz, to może czas wyjrzeć za okno. W minionym roku 9 na 10 sprzedanych Lexusów było SUV-ami. Obecnie w ofercie znajduje się miejski UX (dostępny również z napędem elektrycznym), kompaktowy NX nowej generacji i flagowy RX w zupełnie nowym wydaniu. Który w 2022 sprzedawał się najlepiej?

LEXUS NX 350H STATYKA1 14
Nowy Lexus NX (2023)

Hitem sprzedaży był nowy Lexus NX

Najsilniejszym filarem osiągniętego przez Lexusa rekordu sprzedaży w 2022 roku, było niewątpliwie wprowadzenie do oferty nowej generacji Lexusa NX – kompaktowego SUV-a, który już w poprzednim wydaniu cieszył się sporym wzięciem. Nowym językiem stylistycznym, nowymi technologiami oraz bardziej cyfrowym obliczem, nowy NX urzekł 2038 klientów.

Niewiele gorzej spisała się schodząca z rynku 4. generacja Lexusa RX. W 2022 roku reprezentant segmentu E-SUV był oferowany w wersji „Final Edition”. Przez ostatnie 12 miesięcy w 16 salonach dilerskich sprzedano 1863 egzemplarzy, czyli ponad dwa razy więcej, niż w roku 2021.

Na trzeci miejscu uplasował się miejski Lexus UX, który w 2022 roku przyciągnął uwagę wielu klientów. Ten model również zanotował spory wzrost w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami – klienci kupili o 13 proc. więcej UX-ów (1787 egzemplarzy).

Nowy rok będzie równie dobry?

W 2023 roku Lexus może liczyć na poprawienie tego wyniku. Wszystko za sprawą rosnącej sieci dilerskiej i zupełnie nowej odsłony modelu RX, którą można już zamawiać. Najnowsza generacja jest oferowana w sześciu wersjach wyposażenia i trzech wariantach silnikowych. Ceny w Polsce startują od 352 900 zł.

Lexus RX (2023)RX 350hRX 450h+RX 500h
Elegance352 900 zł412 900 zł
Business362 900 zł422 900 zł
Prestige384 900 zł444 900 zł
F Sport Edition470 900 zł
F Sport490 900 zł
Omotenashi427 900 zł487 900 zł

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności