Nowy Lexus RZ 450 e niebawem w polskich salonach. Wiemy już, ile będzie kosztować

przez Jan Guss-Gasiński

W polskich salonach już niebawem zadebiutuje nowy Lexus RZ 450 e, czyli bezemisyjna nowość z Nagoi. Ponieważ został zaprojektowany od podstaw na nowej platformie e-TNGA, stworzonej z myślą wyłącznie o autach elektrycznych, Japońscy inżynierowie mogli sobie pozwolić na znacznie więcej, niż w przypadku bateryjnego UX-a. Ile będzie kosztować rynkowa nowość i co oferuje?

Elektryczny Lexus RZ 450 e wreszcie doczekał się debiutu na polskim rynku. Bezemisyjna nowość z Nagoi, w odróżnieniu od bateryjnego UX-a, została zaprojektowana na zupełnie nowej platformie e-TNGA, a to pozwoliło na zastosowanie w nim więcej innowacyjnych rozwiązań. Co o nim wiemy?

Lexus RZ 450e – napęd, moc i osiągi

Na początku do polskiej oferty zawita wariant 450 e, który już w standardzie będzie posiadał dwa silniki elektryczne (po jednym na każdą oś), czyli inteligentny napęd na wszystkie koła „DIRECT4”. Obydwa motory generują łączną moc 313 KM (230 kW) i 435 Nm, co przekłada się na przyspieszenie do pierwszej „setki” w 5,6 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie to 160 km/h.

2023 Lexus RZ 450 e

Lexus RZ 450e – bateria, zasięg i ładowanie

Lexus RZ 450 e jest wyposażony w litowo-jonowy akumulator o pojemności 71,4 kWh, co według testów WLTP, przy średnim zużyciu energii na poziomie 16,8-18,7 kWh (w zależności od rozmiaru kół), ma pozwolić na przejechanie w cyklu miejskim ok. 400 kilometrów. Producent daje gwarancję, że akumulator zachowa co najmniej 70 proc. swojej pojemności po nawet 10 latach. Japończycy są jednak przekonani, że nie spadnie poniżej 90 proc.

Na pokładzie znajdzie się ładowarka pokładowa o mocy 11 kW. Bywało lepiej, bowiem w niektórych i niekoniecznie luksusowych elektrykach, opcjonalnie dostaniemy ładowarkę o mocy 22 kW. W efekcie z wykorzystaniem trójfazowej ładowarki, naładowanie baterii zajmie ok. 6,5 godziny. Jeśli jednak podłączymy się do szybkiej ładowarki, od 0 do 80 proc. auto naładuje się w ok. 30 minut.

2023 Lexus RZ 450 e

Nowa platforma e-TNGA to więcej możliwości

Samochód mierzy 4805 mm długości, 1635 mm wysokości i 1895 mm szerokości (bez lusterek). W skali wielkości RZ plasuje się pomiędzy spalinowym NX-em i RX-em. Rozstaw osi mierzący 2850 mm w połączeniu z krótkimi zwisami, ma swoje odzwierciedlenie w kabinie – podobnie jak w bateryjnej Toyocie bZ4X i w tym aucie jest naprawdę sporo miejsca. Modele te różnią się jednak znacząco w kwestii wykończenia. We wnętrzu Lexusa RZ 450 e możemy liczyć na wykończenie godne klasy premium.

Na pokładzie znajdziemy też duży, 14-calowy wyświetlacz multimedialny, fizyczne pokrętła do sterowania klimatyzacją, masę nowoczesnych systemów bezpieczeństwa czy asystentów kierowcy, jak chociażby „Lexus Concierge” – asystenta głosowego, rozumiejącego ludzką mowę. Wyposażenie obejmuje też trzecią generację systemów bezpieczeństwa „Lexus Safety System +” z nowymi, rozbudowanymi funkcjami, pomagającymi uniknąć kolizji lub, w sytuacji kryzysowej, zminimalizować jej skutki.

2023 Lexus RZ 450 e

Lexus RZ 450 e – ceny w Polsce

Nowy elektryczny model zadebiutuje na rynku w trzech wersjach wyposażenia: Business, Comfort i Omotenashi. Cennik otwiera odmiana Business (od 329 900 zł), która w podstawie posiada już m.in. rozbudowane multimedia z dużym ekranem, pełne oświetlenie LED-owe, 18-calowe felgi, podgrzewane fotele oraz – co najważniejsze – długą listę systemów wsparcia.

WersjaCena
RZ 450 e Business329 900 zł
RZ 450 e Comfort349 900 zł
RZ 450 e Omotenashi389 900 zł

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności