Aby tradycji stało się za dość, amerykańska organizacja „Consumer Reports”, bazując na własnych doświadczeniach i opiniach klientów z całych Stanów Zjednoczonych, wybrała najlepszy samochód 2023 roku. W kategorii „Luksusowy SUV” zwyciężył nowy Lexus NX drugiej generacji. Za co autorzy zestawienia docenili go najbardziej? Znamy odpowiedź!
Przetestowali setki nowości i przeprowadzili masę dogłębnych analiz, a wszystko po to, by stworzyć jeden z najbardziej rzetelnych raportów konsumenckich w Stanach Zjednoczonych. Organizacja „Consumer Reports” cieszy się niemałym uznaniem opinii publicznej w USA – to często właśnie na jej wynikach klienci opierają swoje decyzje zakupowe. Jeśli więc nowy Lexus NX wygrywa w kategorii „Luksusowy SUV”, to raczej nie jest to pomyłka. Za co Jankesi najbardziej docenili drugą generację japońskiego bestsellera?
Lexus NX to auto, które możesz śmiało polecić swojej cioci
Tak wynika z testów drogowych, rankingów niezawodności i oczywiście z badań satysfakcji klientów – zdaniem ekspertów „Consumer Reports” wybierając Lexusa NX, istnieje mała szansa, że będziemy z tej decyzji zawiedzeni. Drugą generację NX-a Amerykanie pokochali za lepiej wykończone wnętrze, większy komfort podróżowania, nowy cyfrowy kokpit oraz przede wszystkim za oszczędny, hybrydowy napęd, który jest uważany za bezawaryjny i kompletnie bezobsługowy. W rankingu bardzo dużą rolę odgrywało również bezpieczeństwo, dlatego wpakowanie do nowego NX-a masy nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy, było strzałem w dziesiątkę.
Lexus NX – wersje, osiągi i ceny
Na polskim rynku Lexus NX, czyli lepiej urodzony brat bliźniak Toyoty RAV4, występuje w dwóch wersjach – 350h oraz 450h+. Pierwsza jest klasyczną hybrydą napędzaną przez 2,5-litrowy silnik benzynowy (243 KM i 270 Nm), którą można za dopłatą wyposażyć w inteligentny napęd na wszystkie koła E-FOUR. W tym bazowym wydaniu pierwsza „setka” pojawia się po 8,7 sekundy (7,7 sekundy z napędem E-FOUR).
Druga jest hybrydą typu plug-in, której 2,5-litrowy benzyniak (243 KM) jest dodatkowo wspomagany przez mocniejszy silnik elektryczny – w efekcie łączna moc całego układu napędowego to 309 KM. Wariant z wtyczką, poza tym, że posiada klasyczny układ hybrydowy, ma również w podłodze litowo-jonową baterię (18,1 kWh), która bez uruchamiania jednostki spalinowej, umożliwia przejechanie na samym prądzie od 70 do prawie 100 kilometrów.
Wersja | NX 350h | NX 450h+ |
FWD Elegance | 225 900 zł | – |
FWD Prestige | 255 900 zł | – |
E-FOUR Elegance | 235 900 zł | – |
E-FOUR Business | 250 900 zł | – |
E-FOUR Prestige | 265 900 zł | 315 900 zł |
E-FOUR F Sport | 315 900 zł | 365 900 zł |
E-FOUR OMOTENASHI | 315 900 zł | 365 900 zł |