Lexus NX to najlepszy luksusowy SUV na rynku? Tak zdecydowali Jankesi

przez Jan Guss-Gasiński

Aby tradycji stało się za dość, amerykańska organizacja „Consumer Reports”, bazując na własnych doświadczeniach i opiniach klientów z całych Stanów Zjednoczonych, wybrała najlepszy samochód 2023 roku. W kategorii „Luksusowy SUV” zwyciężył nowy Lexus NX drugiej generacji. Za co autorzy zestawienia docenili go najbardziej? Znamy odpowiedź!

Przetestowali setki nowości i przeprowadzili masę dogłębnych analiz, a wszystko po to, by stworzyć jeden z najbardziej rzetelnych raportów konsumenckich w Stanach Zjednoczonych. Organizacja „Consumer Reports” cieszy się niemałym uznaniem opinii publicznej w USA – to często właśnie na jej wynikach klienci opierają swoje decyzje zakupowe. Jeśli więc nowy Lexus NX wygrywa w kategorii „Luksusowy SUV”, to raczej nie jest to pomyłka. Za co Jankesi najbardziej docenili drugą generację japońskiego bestsellera?

Nowy Lexus NX (2022)

Lexus NX to auto, które możesz śmiało polecić swojej cioci

Tak wynika z testów drogowych, rankingów niezawodności i oczywiście z badań satysfakcji klientów – zdaniem ekspertów „Consumer Reports” wybierając Lexusa NX, istnieje mała szansa, że będziemy z tej decyzji zawiedzeni. Drugą generację NX-a Amerykanie pokochali za lepiej wykończone wnętrze, większy komfort podróżowania, nowy cyfrowy kokpit oraz przede wszystkim za oszczędny, hybrydowy napęd, który jest uważany za bezawaryjny i kompletnie bezobsługowy. W rankingu bardzo dużą rolę odgrywało również bezpieczeństwo, dlatego wpakowanie do nowego NX-a masy nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy, było strzałem w dziesiątkę.

Lexus NX – wersje, osiągi i ceny

Na polskim rynku Lexus NX, czyli lepiej urodzony brat bliźniak Toyoty RAV4, występuje w dwóch wersjach – 350h oraz 450h+. Pierwsza jest klasyczną hybrydą napędzaną przez 2,5-litrowy silnik benzynowy (243 KM i 270 Nm), którą można za dopłatą wyposażyć w inteligentny napęd na wszystkie koła E-FOUR. W tym bazowym wydaniu pierwsza „setka” pojawia się po 8,7 sekundy (7,7 sekundy z napędem E-FOUR).

Druga jest hybrydą typu plug-in, której 2,5-litrowy benzyniak (243 KM) jest dodatkowo wspomagany przez mocniejszy silnik elektryczny – w efekcie łączna moc całego układu napędowego to 309 KM. Wariant z wtyczką, poza tym, że posiada klasyczny układ hybrydowy, ma również w podłodze litowo-jonową baterię (18,1 kWh), która bez uruchamiania jednostki spalinowej, umożliwia przejechanie na samym prądzie od 70 do prawie 100 kilometrów.

WersjaNX 350hNX 450h+
FWD Elegance225 900 zł
FWD Prestige255 900 zł
E-FOUR Elegance235 900 zł
E-FOUR Business250 900 zł
E-FOUR Prestige265 900 zł315 900 zł
E-FOUR F Sport315 900 zł365 900 zł
E-FOUR OMOTENASHI315 900 zł365 900 zł

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności