To koniec spalinowego Stingera. Napędzany 3,3-litrowym V6 model schodzi z rynku, a lukę po nim ma wypełnić Kia EV6 GT, która jest nowym najmocniejszym i najszybszym samochodem w ofercie koreańskiego producenta.
Aż trudno uwierzyć, że minęło już 6 lat. Produkcja Kii Stinger GT dobiega końca, a lukę po ustępującym modelu ma wypełnić elektryczna Kia EV6 GT. Kia zachwala 585-konnego elektryka, który w obiektywnych kategoriach wyprzedza Stingera o kilka długości. Nic nie zmieni jednak faktu, że Stinger przechodzi do historii jako odważne i ciekawe auto, za którym będziemy tęsknić.
Kia Stinger GT odchodzi na zawsze
Choć Stinger ostatecznie nie spełnił pokładanych w nim nadziei, bez wątpienia miał swoje 5 minut. Jak czytamy w informacji prasowej, w trzecim roku sprzedaży po polskich drogach jeździło ponad 1000 egzemplarzy tego modelu. Był okres, w którym średnio dwie osoby dziennie decydowały się na zakup Stingera. Auto aspirowało do klasy premium, ale klienci nie byli chyba do końca przekonani do znaczka Kii. W przypadku EV6 GT może być już inaczej.
Kia EV6 GT to nieformalny następca Stingera GT
Choć jego forma jest zupełnie inna, pod względem osiągów i frajdy z jazdy, EV6 GT nie ma się czego wstydzić. Dwa elektryczne silniki generują łącznie maksymalną moc wynoszącą 585 KM, czyli o aż 219 KM więcej niż moc spalinowego silnika V6 Stingera GT. Maksymalny moment obrotowy wynosi 740 Nm (o 230 Nm więcej niż w Stingerze GT) i jest dostępny od samego startu.
Napęd na obie osie zapewnia EV6 GT świetną trakcję i sprawia, że sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,5 s. Po wybraniu trybu jazdy „Drift”, auto zamienia się w ciężkiego, ale tylnonapędowego crossovera. Przy odrobinie wprawy da się pójść długim, efektownym bokiem.
Kia chwali się nagrodami
Jeśli mielibyśmy szukać podobieństw między Stingerem GT a EV6 GT, warto wspomnieć o nagrodach i wyróżnieniach, których oba modele zbierają nieco więcej od pozostałych aut w gamie. Do najważniejszych zaliczają się tytuł Performance Car of the Year w Wielkiej Brytanii dla Stingera i tytuł europejskiego Samochodu Roku 2022 dla EV6.
Kia EV6 GT – cena
Wyjeżdżający z salonów Stinger kosztuje 266 900 zł. Przy cenie EV6 GT, która wynosi 399 900 zł, wygląda to na niezłą okazję. Prawda jest jednak taka, że w nietypowej kategorii „ceny za 1 KM”, EV6 GT pozostaje rewelacyjną propozycją. Nie ma obecnie na rynku tak mocnego auta w cenie, która nie przekracza 400 000 zł. Zasięg EV6 GT to 424 km, a auto jest dostępne tylko z akumulatorem o pojemności 77,4 kWh.