Hyundai Santa Fe skończy klekotać. Będzie też bardziej luksusowy

przez Jan Guss-Gasiński

Hyundai Santa Fe, największy SUV koreańskiego producenta na Starym Kontynencie, wyznaje zasadę „Nowy rok, nowy ja”. Od 2022 roku z oferty zniknie wysokoprężny silnik CRDi o pojemności 2,2-litra. W grze pozostaną wyłącznie jednostki hybrydowe HEV i PHEV, ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Do sprzedaży trafi nowa, bardziej luksusową wersja. Wiemy też, ile będzie kosztować.

Fani koreańskiego kolosa i klekoczących silników będą zawiedzeni, ale w zamian dostaną coś na osłodę. W 2022 roku Hyundai Santa Fe pożegna się z silnikiem wysokoprężnym CRDi o mocy 202 KM i 440 Nm, który za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej DCT napędzał wszystkie cztery koła. Od nowego roku największy Hyundai oferowany w Europie będzie bardziej ekologiczny i dostępny tylko w dwóch hybrydowych wariantach, gdzie bazą jest benzynowy silnik T-GDI o pojemności 1,6-litra.

Teraz tylko hybrydy

Hyundai Santa Fe w odmianie HEV dysponuje mocą 230 KM i 350 Nm, która poprzez 6-biegowa skrzynie automatyczną jest kierowana na przednią oś lub za dopłatą wszystkie cztery koła. W wersji PHEV (z gniazdkiem) oferuje nieco więcej mocy, bo 265 KM i 350 Nm. W tym wydaniu napęd na wszystkie cztery koła H-TRAC klienci otrzymują już w standardzie.

Hyundai Santa Fe 2022 5
W kabinie Santa Fe nie sposób narzekać. Jest przytulnie i wygodnie, jak na ulubionej sofie

Jakby luksusowo

Rok po debiucie Hyundai Santa Fe po liftingu powiększa swoją ofertę o nową wersję. Teraz oprócz 5- i 7-miejscowych wariantów klienci będą mogli zdecydować się na bardziej luksusową, 6-miejscową odmianę z dwoma oddzielnymi fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie.

Bezpieczeństwo w cenie

Jednocześnie w trosce o komfort i bezpieczeństwo pasażerów Hyundai Santa Fe już w standardzie posiada całą masę systemów wsparcia kierowcy tj.: asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (FCA) z funkcją Junction Turning, asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), system monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW), informacje o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), asystenta świateł drogowych (HBA), asystenta podążania na pasie ruchu (LFA) oraz system monitorowania tylnej kanapy (RSA).

Hyundai Santa Fe 2022
Teraz nawet w rodzinnym SUV-ie pasażerowie będą mogli się poczuć jak prawdziwe VIP-y

Hyundai Santa Fe 2022 – ceny w Polsce

Wiele marek było zmuszonych drastycznie podnieść ceny swoich modeli, ale Hyundai zrobił wszystko, by w nowym roku różnica była możliwie jak najmniejsza. W efekcie ceny Santa Fe w roczniku 2022 zaczynają się od 166 900 zł za odmianę HEV w wersji Smart. Podwyżka w wysokości 1000 zł jest podyktowana pojawieniem się centralnej poduszki powietrznej, zamontowania hamulca pokolizyjnego (MCB), a także za sprawą poprawy wykończenia wnętrza. Z kolei odmiana hybrydowa Plug-in, domyślnie wyposażona w napęd na wszystkie koła H-TRAC startuje w najbogatszej wersji Platinum od 245 900 zł.

WersjaSmartExecutivePlatinum
1.6 T-GDI HEV
6AT 2WD
166 900 zł200 900 zł
1.6 T-GDI HEV
6AT 4WD
176 900 zł210 900 zł225 900 zł
1.6 T-GDI PHEV
6AT 4WD
245 900 zł

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności