Ciężko odróżnić wersję elektryczną od spalinowej. Nowy Hyundai Kona 2023 coraz bliżej

przez Arek Jurczewski

Obecna generacja Hyundaia Kona to hit sprzedażowy. Na ulicach widać ich pełno i nie ma się co dziwić. To całkiem atrakcyjna propozycja na rynku crossoverów. Wszystko wskazuje na to, że nadchodzący Hyundai Kona 2023 powtórzy sukces swojego poprzednika.

Hyundai zaprezentował co prawda nową Konę już jakiś czas temu, ale dopiero teraz zdradził nieco więcej na temat nowych technologii, które w nim znajdziemy.

Hyundai Kona nawiązuje do rodziny IONIQ

Nie ma się zresztą co dziwić. Znany z różnych modeli gamy IONIQ futurystyczny design jest bardzo udany i charakterystyczny. Auta z tej serii wyróżniają się na ulicy. Hyundai postanowił iść tym tropem dalej i tak oto powstał Hyundai Kona 2023, czerpiący pełnymi garściami z designu IONIQ-ów.

Nie będę się tutaj rozwodził nad wyglądem nowego modelu, który według mnie jest po prostu świetny. Więcej o tym napisał już Janek w poprzednim wpisie, do którego odsyłam: Hyundai Kona nowej generacji zaprezentowany. Koreańczycy znowu się popisali.

Hyundai Kona 2023 EV i Hyundai Kona 2023 ICE
Na pierwszy rzut oka ciężko odróżnić wersję spalinową od elektrycznej

Hyundai Kona 2023 – nowe technologie

Hyundai Kona 2023 został dopieszczony najnowszymi technologiami, które mają zadbać o komfort oraz bezpieczeństwo podróżnych. We wnętrzu znajdziemy dwa 12,3″ wyświetlacze, które na szczęście nie zastąpiły wszystkich fizycznych przycisków i pokręteł. Tych jest jeszcze całkiem sporo. Opcjonalne, komfortowe fotele montowane w pierwszym rzędzie są zoptymalizowane pod kątem rozkładu nacisku na ciało. Producent chwali się, że zapewniają kierowcy i pasażerowi stan bliski „nieważkości”, aby złagodzić zmęczenie i dolegliwości pleców związane z długimi podróżami. Ciekawe, nie wyglądają kosmicznie, ale ich wygodę sprawdzimy dopiero na żywo.

Hyundai Kona 2023 wnętrze
Uff, we wnętrzu Kony zostało sporo przycisków i pokręteł

Nowa Kona wyposażona została w system Digital Key 2.0, który pozwala na zamykanie, otwieranie oraz uruchamianie samochodu przy użyciu cyfrowego kluczyka wykorzystując przy tym technologię NFC. W praktyce oznacza to, że przy pomocy telefonów oraz zegarków wyposażonych w NFC bez problemów uruchomicie swój samochód.

Oprócz tego Hyundai Kona 2023 wyposażony został w system Over-the-Air (OTA), który zadba o to, żeby oprogramowanie w Konie było zawsze aktualne. Nie zabrakło również szeregu systemów związanych z bezpieczeństwem jazdy, takich jak:

  • Asystent unikania kolizji czołowych (FCA)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA)
  • Asystent monitorowania martwego pola (BCA)
  • Ostrzeganie o bezpiecznym wysiadaniu (SEW)
  • Inteligentny asystent ograniczeń prędkości (ISLA)
  • System monitorowania uwagi kierowcy (DAW)
  • Widok z martwego pola (BVM)
  • Asystent świateł drogowych (HBA)
  • Inteligentny tempomat (SCC)
  • Inteligentny tempomat oparty na nawigacji (NSCC)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LFA)
  • Asystent jazdy autostradowej (HDA)
  • System kamer 360 stopni (SVM)
  • Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym z unikaniem kolizji (RCCA)
  • Czujniki parkowania przednie i tylne (PDW)
  • Asystent unikania kolizji podczas cofania (PCA)
  • Asystent zdalnego parkowania (RSPA)
Hyundai Kona 2023 3

Hyundai Kona 2023 – wersje napędowe

Na ten moment potwierdzone są tylko wersje napędowe, które dostępne będą na rynku koreańskim. W Polsce wybór może być trochę inny, ale wiemy na pewno, że Hyundai Kona dostępny będzie w trzech wariantach napędowych – spalinowym, hybrydowym oraz elektrycznym.

W Korei kierowcy będą mieli do wyboru:

  • Silnik turbodoładowany 1.6 T-GDi generujący 198 KM i 265 Nm momentu obrotowego
  • Silnik wolnossący 2.0 generujący 149 KM i 179,5 Nm momentu obrotowego
  • Wariant HEV, czyli silnik spalinowy 2.0 + elektryczny, generujący 141 KM i 265 Nm momentu obrotowego
  • Silnik elektryczny o nieznanej w tym momencie specyfikacji

Według mnie w Polskich cennikach zabraknie wolnossącej jednostki, która może zostać zastąpiona innym turbodoładowanym silnikiem.

Kona 2023 – wymiary

Nowy Hyundai Kona delikatnie urósł. Jest o 15 mm dłuższy, 25 mm szerszy oraz ma o 60 mm dłuższy rozstaw osi, co przekłada się na zdecydowanie więcej przestrzeni w środku. Dokładne wymiary znajdziecie poniżej. Podobnie jak w przypadku silników – szczegóły dotyczące wersji elektrycznej nie są jeszcze znane.

 Hyundai KONA ICE/HEV 2023Hyundai KONA EV 2023
Długość4,350 mmDane dostępne od marca
Szerokość1,825 mm
Wysokość1,580 mm (z 17-calowymi kołami)
Rozstwa osi2 660 mm
Hyundai Kona EV
Nie popieramy jeżdżenia po plaży, ale elektrykiem może można

Kiedy nowy Hyundai Kona trafi do sprzedaży?

W Polskich salonach nowa Kona pojawić ma się w połowie roku, a konkretniej pod koniec drugiego kwartału. Obecnie ceny nie są znane, ale patrząc na obecną sytuację na rynku, spodziewać się trzeba sporych podwyżek. Obecnie cennik otwiera kwota 90 900 zł. Zerkając pośpiesznie na cenniki konkurencji, nastawiałbym się na okolicę 120-130 tysięcy złotych za podstawowe egzemplarze.

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności