Prawie pół roku po pojawieniu się w polskim cenniku hybrydowa Klasa S doczekała się wariantu 4MATIC. Flagowy model z gniazdkiem, dostępny w wersji z krótkim oraz długim rozstawem osi, to pierwsza limuzyna PHEV w segmencie, która występuje z napędem na cztery koła. Ile w Polsce kosztuje Mercedes S 580 e 4MATIC?
W polskich salonach można już zamawiać nowego Mercedesa S 580 e 4MATIC. Hybrydowa Klasa S z napędem na cztery koła to na ten moment jedyna taka propozycja w segmencie luksusowych limuzyn. Pod maską flagowca z gniazdkiem pracuje rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2999 cm3 (M 256), który generuje moc 367 KM i 500 Nm. Jednostkę spalinową wspiera motor elektryczny o mocy 150 KM i 440 Nm, co sprawia, że łączna moc układu hybrydowego wynosi 510 KM i 750 Nm. W połączeniu z szybką przekładnią 9G-TRONIC i napędem 4MATIC pozwala to na osiągnięcie pierwszej „setki” w 5,2 sekundy.
Ponad 100 km „na prądzie”
Nowa Klasa S 580 e 4MATIC jest wyposażona w duży akumulator litowo-jonowy o pojemności 21,5 kWh (netto), co pozwala kierowcy na przejechanie ponad 100 km na samym prądzie. Domyślnie auto jest wyposażone w trójfazową ładowarkę pokładową AC o mocy 11 kW, jednak dostępna jest też ładowarka DC o mocy 60 kW. Wówczas hybrydowa Klasa S może być ładowana prądem stałym, co umożliwia naładowanie rozładowanej baterii „do pełna” w niespełna 30 minut. Motor o mocy 110 kW (150 KM) pozwala w trybie ELECTRIC rozpędzić się do 140 km/h bez pomocy 3-litrowej benzyny. Korzystając z pełnej mocy hybrydowego napędu ta blisko 2,5-tonowa limuzyna osiąga maksymalną prędkość 250 km/h.
Hybrydowa Klasa S – ceny w Polsce
Mercedes-Benz Klasy S startuje w polskim cenniku od 557 500 zł. Tyle muszą zapłacić klienci za wersję z krótkim rozstawem osi i napędem na tylną oś. Do nowego wariantu z napędem na cztery koła 4MATIC trzeba dopłacić 18 500 zł. W efekcie cena za model S 580 e 4MATIC bez wyposażenia dodatkowego wynosi 576 000 zł. Dopłata do wersji „Long” z dłuższym rozstawem osi to w obu przypadkach 20 tys. zł.