W 2023 roku Japończycy postanowili w swoim miejskim crossoverze wprowadzić kilka skromnych, aczkolwiek kluczowych zmian, obok których żaden zapalony działkowicz nie przejdzie obojętnie. Odświeżona Honda Jazz Crosstar e:HEV otrzymała mocniejszy układ napędowy, a także wykształciła nową umiejętność, jaką jest holowanie przyczepy o masie do 500 kg. Co jeszcze się zmieniło?
Japońscy inżynierowie od swoich wiernych fanów otrzymali masę listów, w których zostali poproszeni o dostosowanie Hondy Jazz Crosstar e:HEV do potrzeb działkowców. Na szczęście, na reakcję ze strony producenta z Tokio, ceniący sobie praktyczne i oszczędne wozy petenci, nie musieli długo czekać. Co zmieni się w 2023 roku? Zmiany będą subtelne, ale znaczące!
Więcej mocy do holowania przyczepy
Nowe egzemplarze, które trafią do sprzedaży wiosną 2023 roku otrzymają będą już wyposażone w mocniejszy układ napędowy. Pod maską przybyło rzecz jasna tylko kilkanaście koni, ale to wystarczyło, by rozwinąć w miejskim crossoverze nowe umiejętności. Podrasowanie hybrydowego napędu sprawiło, że Honda Jazz Crosstar e:HEV ma teraz więcej mocy, nieco lepsze osiągi i wciąż pozostaje oszczędna.
Moc elektrycznego silnika napędowego wzrosła do 122 KM (+13 KM), zaś moc generatora, którzy przy hamowaniu zamienia moc kinetyczną w elektryczną, do 106 KM (+11 KM). Z kolei moc 1,5-litrowego silnika benzynowego wzrosła do 107 KM (+10 KM). Moment obrotowy jednostki pozostał bez zmian i nadal wynosi 131 Nm, wobec czego łączny moment obrotowy układu dalej wynosi 253 Nm.
W efekcie nowy Jazz będzie wreszcie w stanie stanie holować przyczepę. W tym wypadku nie cięższą niż 500 kg. Producent deklaruje jednak, że modyfikacje układu nie wpłynęły na jego oszczędność – katalogowe zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100 km (WLTP).
Sąsiedzi zauważą, że jeździsz tą nową
W ramach małej modernizacji zmienił się również wygląd pasa przedniego. Najnowsze egzemplarze wyróżni przemodelowany zderzak i bardziej wyrazista osłona wlotu powietrza o strukturze plastra miodu. Ponadto na karoserii pojawią się srebrne panele imitujące osłony podwozia oraz nowe listwy boczne. W ofercie pojawił się także nowy wzór felg oraz niebieski lakier „Fjord Mist”. W kabinie natomiast dostrzeżemy nową tapicerkę oraz niewielkie zmiany na desce rozdzielczej, panelach drzwiowych oraz nowe wykończenie kokpitu, konsoli środkowej i dwuramiennej kierownicy.
Honda Jazz Crosstar – ceny w Polsce
Zgodnie z aktualnym cennikiem, za hybrydowego mieszczucha w Polsce trzeba zapłacić co najmniej 100 800 zł. Mowa tu natomiast o klasycznym wydaniu z bazowej odmianie „Comfort”. Kolejne 5000 zł trzeba dopłacić do odmiany „Elegance”, a 12 000 zł do topowej wersji „Executive”. Honda Jazz Crosstar to najwyższa wersja wyposażenia, której ceny startują obecnie od 119 800 zł.