Świetne wieści dla działkowców. Honda Jazz Crosstar e:HEV umie już holować trzyczepkę

przez Jan Guss-Gasiński

W 2023 roku Japończycy postanowili w swoim miejskim crossoverze wprowadzić kilka skromnych, aczkolwiek kluczowych zmian, obok których żaden zapalony działkowicz nie przejdzie obojętnie. Odświeżona Honda Jazz Crosstar e:HEV otrzymała mocniejszy układ napędowy, a także wykształciła nową umiejętność, jaką jest holowanie przyczepy o masie do 500 kg. Co jeszcze się zmieniło?

Japońscy inżynierowie od swoich wiernych fanów otrzymali masę listów, w których zostali poproszeni o dostosowanie Hondy Jazz Crosstar e:HEV do potrzeb działkowców. Na szczęście, na reakcję ze strony producenta z Tokio, ceniący sobie praktyczne i oszczędne wozy petenci, nie musieli długo czekać. Co zmieni się w 2023 roku? Zmiany będą subtelne, ale znaczące!

Honda Jazz Crosstar e:HEV (2023)
Honda Jazz Crosstar 2023

Więcej mocy do holowania przyczepy

Nowe egzemplarze, które trafią do sprzedaży wiosną 2023 roku otrzymają będą już wyposażone w mocniejszy układ napędowy. Pod maską przybyło rzecz jasna tylko kilkanaście koni, ale to wystarczyło, by rozwinąć w miejskim crossoverze nowe umiejętności. Podrasowanie hybrydowego napędu sprawiło, że Honda Jazz Crosstar e:HEV ma teraz więcej mocy, nieco lepsze osiągi i wciąż pozostaje oszczędna.

Moc elektrycznego silnika napędowego wzrosła do 122 KM (+13 KM), zaś moc generatora, którzy przy hamowaniu zamienia moc kinetyczną w elektryczną, do 106 KM (+11 KM). Z kolei moc 1,5-litrowego silnika benzynowego wzrosła do 107 KM (+10 KM). Moment obrotowy jednostki pozostał bez zmian i nadal wynosi 131 Nm, wobec czego łączny moment obrotowy układu dalej wynosi 253 Nm.

W efekcie nowy Jazz będzie wreszcie w stanie stanie holować przyczepę. W tym wypadku nie cięższą niż 500 kg. Producent deklaruje jednak, że modyfikacje układu nie wpłynęły na jego oszczędność – katalogowe zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100 km (WLTP).

Honda Jazz Crosstar e:HEV (2023)
Honda Jazz Crosstar 2023

Sąsiedzi zauważą, że jeździsz tą nową

W ramach małej modernizacji zmienił się również wygląd pasa przedniego. Najnowsze egzemplarze wyróżni przemodelowany zderzak i bardziej wyrazista osłona wlotu powietrza o strukturze plastra miodu. Ponadto na karoserii pojawią się srebrne panele imitujące osłony podwozia oraz nowe listwy boczne. W ofercie pojawił się także nowy wzór felg oraz niebieski lakier „Fjord Mist”. W kabinie natomiast dostrzeżemy nową tapicerkę oraz niewielkie zmiany na desce rozdzielczej, panelach drzwiowych oraz nowe wykończenie kokpitu, konsoli środkowej i dwuramiennej kierownicy.

Honda Jazz Crosstar – ceny w Polsce

Zgodnie z aktualnym cennikiem, za hybrydowego mieszczucha w Polsce trzeba zapłacić co najmniej 100 800 zł. Mowa tu natomiast o klasycznym wydaniu z bazowej odmianie „Comfort”. Kolejne 5000 zł trzeba dopłacić do odmiany „Elegance”, a 12 000 zł do topowej wersji „Executive”. Honda Jazz Crosstar to najwyższa wersja wyposażenia, której ceny startują obecnie od 119 800 zł.

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności