Honda Civic Type R testowana na całego. Japończycy chwalą się zdjęciami z toru

przez Maciek Lubczyński

Poprzeczka została zawieszona przez poprzednika tak wysoko, że atmosfera w Hondzie z pewnością jest napięta. Honda Civic Type R nowej generacji szykuje się do debiutu i w kamuflażu robi kolejne okrążenia toru Suzuka. Marka nie zdradza na razie zbyt wiele, ale dzieli się porządną paczką zdjęć.

Honda Civic Type R w nowej odsłonie to samochód, który musi się zmierzyć zarówno z wymaganiami klientów, jak i z legendą poprzednich generacji. Honda wie, że stoi przed niemałym wyzwaniem i w ramach zwiastuna udostępnia porcję zdjęć z toru Suzuka. To właśnie na tym obiekcie trwają intensywne testy. Inżynierowie uwijają się jak w ukropie, a kierowcy zdzierają opony na kolejnych kółkach asfaltowej nitki. Choć na razie nie wiemy zbyt wiele o nadchodzącym Type R, możemy być pewni, że losy projektu są w dobrych rękach. Cieszy również fakt, że na fotografiach da się zauważyć poprzednika, którego właściwości z pewnością są benchmarkiem w trwających właśnie testach.

Honda Civic Type R
Owady rozbite na szybie zdradzają, że nowy Type R może pojechać szybciej niż 50 km/h. To dobrze.

Honda Civic Type R 2022 – co wiemy?

Póki co możemy mówić raczej o spekulacjach, choć bryła auta nie będzie z pewnością zaskakująca. Poznaliśmy ją bowiem przy okazji premiery nieco mniej sportowych odmian kompaktowej Hondy. Nowy Civic Type R, podobnie jak poprzednik, będzie miał pokaźne wloty powietrza i niemałych rozmiarów spoiler na tylnej klapie. Widzimy również czerwone zaciski hamulcowe i opony Michelin Pilot Sport 4. Tylny zderzak wieńczą trzy końcówki układu wydechowego umieszczone centralnie, otoczone dyfuzorem, który nieźle kamufluje się w oklejeniu. W kwestii napędu, nadchodząca Honda Civic Type R ma być ostatnią niezelektryfikowaną odsłoną modelu. Niemal na pewno pod maskę trafi więc dobrze znana 2-litrowa jednostka napędowa wspomagana turbodoładowaniem. Otwartą kwestią pozostaje jej moc. Niemal na pewno możemy spodziewać się wartości z przedziału 300-400 KM.

Honda Civic Type R
Podnośnik to drugi dom auta na torze. Im więcej zużytych opon, tym bardziej dopracowany będzie nowy Civic.

Trzymamy kciuki za inżynierów i za 5,8-kilometrową nitkę toru Suzuka. Niech ujawni wszystkie niedoskonałości nadchodzącej Hondy, bo na myśl o nowym Type R z pewnością nie tylko nam cieknie ślinka. Choć ciężar dziedzictwa jest spory, raczej nie ma powodu do obaw. Intuicja podpowiada, że nadchodzący Civic w najszybszej odsłonie nie pozostawi niedosytu.

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności