Najchętniej wybierany pickup w Europie wjeżdża na polski rynek. Ford Ranger doczekał się pełnego cennika. Znamy ceny wersji Wildtrak i Limited, wiemy też, jakie silniki będą dostępne.
Gdy piszę ten tekst, kluczyki do nowego Rangera Raptora w mojej kieszeni aż parzą, a po głowie chodzi mi już tylko przejażdżka tą rajdówką w skórze pickupa. Warto jednak pamiętać, że nie samym Raptorem Ford Ranger żyje, a fotel lidera zawdzięcza innym, nieco mniej efektownym wersjom wyposażenia. Poznaliśmy polski cennik pozostałych odmian i gamę jednostek napędowych, które będą dostępne na naszym rynku.
Ford Ranger z polskim cennikiem
Pickup nr 1 w Polsce będzie dostępny również w wersjach Wildtrak i Limited. Ta pierwsza była najczęściej wybieranym wariantem w poprzedniku – Ford spodziewa się powtórki w przypadku obecnego modelu. Ranger Wildtrak w standardzie będzie miał stalowe płyty ochronne, które chronią silnik i elementy przeniesienia napędu podczas terenowej jazdy. Oprócz tego, z zewnątrz auto będzie można poznać po dachowych relingach. W środku znajdziemy skórzaną tapicerkę, podgrzewaną kierownicę i kontrastowe przeszycia. We wszystkich wersjach dostępnych obecnie na polskim rynku, Ranger ma również cyfrowe zegary oraz 12-calowy ekran na konsoli środkowej, który odpowiada za sterowanie większością pokładowych funkcji.
Ford Ranger Limited to wersja bazowa, ale wciąż daleka od typowo „roboczej”. Te dołączą do gamy nieco później i, podobnie jak w poprzedniku, będą nosiły oznaczenia XL i XLT. Limited wyróżnia się podgrzewaną, ale nie sportową kierownicą, konsolą centralną pokrytą specjalnym tworzywem oraz satynowymi akcentami nadwozia.
Ford Ranger 2023 – silniki
Spod maski nowego Rangera może dobiegać przyjemny gang sześciu cylindrów, choć podstawowym silnikiem w opisanych wyżej odmianach jest 4-cylindrowy 2.0 EcoBlue o mocy 205 KM. W wariancie Wildtrak, 3-litrowe, wysokoprężne V6 o mocy 240 KM jest dostępne opcjonalnie. W obu wersjach, jednostki są łączone z 10-biegowym automatem. Wraz z pojawieniem się wersji XL i XLT, do gamy dołączy także 170-konny diesel. Dla przypomnienia, Raptor ma pod maską benzynowe 3.0 V6 o mocy 292 KM.
Nowy Ford Ranger – cena
Ulubieniec polskich służb mundurowych i europejski lider swojego segmentu nieco podrożał. Wedle obecnego cennika, wersja Limited kosztuje co najmniej 201 950 zł i jest to wartość bardzo zbliżona do… ceny topowego Raptora w 2020 roku. Ranger w wersji Wildtrak oznacza z kolei wydatek 209 600 zł. Obie wersje oferowane są w wersji Double Cab. Moc i wyposażenie uzasadniają podwyżkę, a pierwsze wrażenia z jazd Raptorem wskazują, że rynkowa pozycja Rangera nie jest raczej zagrożona. Tym, którzy potrzebują pickupa do naprawdę ciężkiej pracy, pozostaje czekać na odmiany XL i XLT. Powinny one zadebiutować jeszcze w tym roku.