Firma kurierska DHL Express inwestuje w elektryczne busy. Do kurierskiej floty dołącza Ford E-Transit, a umowa zakłada dostarczenie 2000 samochodów w Europie w tym 33 w Polsce. Wygląda na to, że lokalnie bezemisyjne vany oferują już możliwości, które czynią zakup opłacalnym, nie tylko wizerunkowo.
Ford E-Transit to samochód, którym mieliśmy przyjemność jeździć kilka miesięcy temu. Nie realizowaliśmy nim miejskich dostaw, ani nie ładowaliśmy towaru po dach, ale naszym zdaniem to najlepszy elektryczny van w swoim segmencie. Zasięg, który przekracza 300 km, osiągi godne całkiem żwawego auta osobowego (zobaczcie wideo poniżej) i dobre wyposażenie łączą się ze sporą liczbą konfiguracji i rozsądną (na tle konkurencji) ceną. Zalety E-Transita doceniła również pewna firma kurierska. Na drogi w Europie wyjedzie 2000 żółtych E-Transitów, które zasilą flotę DHL Express. Polska część umowy obejmuje 33 samochody. Czym wyróżniają się auta, które będą dostarczać paczki w polskich miastach?
Kurierzy przesiądą się do E-Transitów
Spośród 33 aut, 26 posiada specjalistyczne, kurierskie zabudowy regałowe. Zabudowa obejmuje m.in. przegrodę z drzwiami przesuwnymi z zamkiem pomiędzy kabiną kierowcy, a tylną kabiną, specjalne składane siedzenia dla kurierów (jazda „na shotgunie” nie jest tu zbyt wygodna…) specjalistyczne, składane półki na dwóch poziomach o wysokiej wytrzymałości, listwę podłogową dla lepszego bezpieczeństwa przesyłek i utrzymania porządku, podłogę z ultralekkiego polipropylenu o strukturze plastra miodu oraz wiele innych elementów, z których kurierzy z pewnością zrobią użytek. Pozostałe 7 e-vanów również jest doposażone w odpowiednią zabudowę spełniającą standardy klienta.
Ford E-Transit – dane techniczne
Zamówione dla Polski E-Transity serii 350 są w wersji nadwozia L3H3, mocy maksymalnej 184 KM i pojemności użytkowej akumulatorów 67 kWh. Są więc nieco wolniejsze niż ten, którym mieliśmy przyjemność jeździć, ale ich moc i osiągi wciąż pozwolą poruszać się co najmniej „płynnie”. Wśród elementów wyposażenia znalazły się 12-calowy ekran systemu Ford SYNC4, podgrzewane fotele, przednie i tylne czujniki parkowania i automatyczna klimatyzacja.
Dynamiczny rozwój elektromobilności w firmach wymaga niezawodnych samochodów od sprawdzonych marek. Dlatego też klienci momentalnie zaufali Fordowi i zamawiają kolejne partie E-Transitów. Otrzymujemy już pierwsze zwrotne głosy zadowolenia od użytkowników naszych samochodów. Kurierzy doceniają przede wszystkim wyjątkowo bogate wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo jazdy oraz przemyślane rozwiązania ułatwiające im pracę. Z DHL Express współpracujemy od lat, a teraz firma po raz pierwszy zdecydowała się na nasze samochody elektryczne. Jesteśmy niemal pewni, że to początek nowego rozdziału naszej wspólnej historii
Attila Szabó – prezes i dyrektor zarządzający ford polska
Obsługą zamówienia zajmuje się dealer Forda – Bemo Motors z Poznania. Zamówione samochody zostały zabudowane przez firmę Moduł System, zaś finansowanie w formie najmu długoterminowego zapewniła firma Arval.