Bugatti Chiron to francuski hipersamochód, który od dnia swojego debiutu jest niedoścignionym wzorem i podobnie jak leciwy Veyron, na dobre odmienił zasady gry w świecie motoryzacji. Podobnie jak swój poprzednik, jest napędzany legendarnym, 8-litrowym silnikiem W16 generującym do 1600 KM i 1600 Nm mocy. Bugatti Chiron Profilée to limitowana do zaledwie jednej sztuki wersja i jednocześnie ostatni Chrion z 16-cylindrowym silnikiem. Nikogo nie powinien dziwić fakt, że ten egzemplarz został sprzedany na aukcji za grube miliony.
Jak się żegnać, to z przytupem! Francuzi postanowili pożegnać 16-cylindrowy motor w wielkim stylu. Bugatti Chiron Profilée to ostatnie Bugatti, a także ostatni Chrion z 8-litrowym silnikiem W16. Przygotowany na tą specjalną okazję egzemplarz został wystawiony na aukcji RM Sothby’s w Paryżu, gdzie został wylicytowany za blisko 9,8 mln euro (ponad 46 mln złotych). Tym samym limitowana do jednego egzemplarza wersja „Profilée” stała się najdroższym nowym samochodem w historii świata. Co o nim wiemy?
Bugatti Chiron to najszybszy samochód na świecie
Ten francuski pocisk od dnia swojego debiutu w 2016 roku jest niedoścignionym wzorem. Szybko po premierze zyskał tytuł najszybszego produkcyjnego samochodu na świecie. Za plecami pasażerów pracuje 16-cylindrowy silnik W16 o pojemności 8-litrów, który przy pomocy czterech turbosprężarek rozwija moc 1500 KM i 1500 Nm.
Przez następne lata inżynierowie nieznacznie podnieśli jego moc o 100 KM i 100 Nm i poprawili aerodynamikę, a wszystko po to, by francuski producent mógł pochwalić się kolejnymi rekordami. Finalnie najbardziej hardkorowy Chiron Super Sport Plus 300+ zaprezentowany w 2019 roku, rozpędził się na odcinku testowym do kosmicznych 490 km/h, ponownie podkreślając, kto jest królem.
Bugatti Chiron Profilée – pożegnanie silnika W16
Bugatti Chiron Profilée to ostatni Chiron, który opuścił taśmę produkcyjną. Wyróżnia się jedynym w swoim rodzaju dwukolorowym malowaniem „Argent Atlantique”, dedykowanym wnętrzem, a także subtelnym spojlerem. Ten wyjątkowy egzemplarz otrzymał także usprawnioną skrzynię biegów, która poprawiła jego osiągi.
W efekcie do pierwszej „setki” rozpędzi się w 2,3 sekundy, a od 0 do 200 km/h w jedyne 5,5 sekundy. Rozwinie też większą prędkość maksymalną od wersji Pur Sport, wynoszącą w tym przypadku 380 km/h.