Elektryczne BMW i5 zadebiutuje w maju tego roku. Producent chwali się zapowiedziami, które każą się spodziewać mniejszego brata BMW i7. Co wiemy o nadchodzącym sedanie?
BMW i5 oficjalnie ujrzy światło dzienne 24 maja 2023 roku. Niemcy proponują mediom małą rozgrzewkę i publikują teasery, który zdradzają kilka szczegółów nowego modelu. Wiemy już, że grill sedana będzie duży i podświetlany – zupełnie jak w BMW i7. Podobieństw może być jednak więcej. Elektryczna limuzyna klasy średniej ma niejeden wspólny mianownik z flagowym modelem.
BMW i5 – premiera już niebawem
Podobnie, jak w przypadku większego brata, premiera BMW i5 będzie połączona z debiutem nowej serii 5. Zgodnie z najnowszą strategią, model spalinowy i elektryczny wjadą na rynek razem i w wielu kwestiach będą do siebie bardzo, bardzo podobne. Wąskie reflektory, duży grill, charakterystyczne podświetlenie – tu obędzie się prawdopodobnie bez zaskoczeń. i5 będzie ostentacyjne, ale nie powinniśmy spodziewać się tu grilla rodem z i4, M3, czy serii 4. Kontrowersje? Wliczone w cenę, ale wygląda na to, że front będzie stylizowany bardziej zachowawczo niż we flagowych modelach. Teaser sugeruje, że nie pojawią się tu charakterystyczne m.in. dla i7 czy X7 dzielone reflektory.
BMW i5 – kokpit
Wnętrze BMW i5 również będzie zbliżone do tego, co znamy z i7. Układ kokpitu będzie praktycznie taki sam, a ewentualne różnice mogą pojawić się w kwestii detali wykończenia. Z pewnością będzie tu również nieco mniej miejsca niż w większej limuzynie. Duże ekrany, niewielka liczba przycisków, charakterystyczne ambientowe podświetlenie – także w tej kwestii zaskoczeń raczej nie będzie.
BMW i5 – jakie silniki?
Oficjalne dane techniczne poznamy dopiero za kilkanaście dni, ale o gamie silnikowej, co nieco wiemy już teraz. Ofertę otwierać będzie odmiana eDrive 40. Bazowy układ napędowy będzie miał 340 KM mocy i napęd na tył. BMW i5 M60 xDrive ma z kolei mieć dwa silniki i 600 KM. Nie wiadomo jeszcze nic o prognozowanych zasięgach i pojemności baterii, ale doświadczenie BMW sugeruje, że będzie to jedna z lepszych propozycji w swojej klasie. Możemy spodziewać się godnego konkurenta dla Mercedesa EQE, który został wprawdzie zbudowany według nieco innych założeń, ale gra w tym samym segmencie co i5.
Więcej szczegółów poznamy podczas światowej premiery 24 maja 2023 roku. O cenie można napisać na ten moment tylko krótko: tanio nie będzie.