Ktoś sprzedaje E39 za 1,24 miliona złotych. Czy znajdzie się chętny?

przez Maciek Lubczyński

Ceny BMW M5 z przełomu mileniów od dawna są wysokie, ale czegoś takiego jeszcze chyba nie było. Czerwony, poliftowy egzemplarz został wystawiony na sprzedaż za 299 990 dolarów, czyli równowartość ponad 1,24 miliona złotych. Skąd wzięła się ta cena?

Wygląda na to, że w 2003 roku ktoś kupił BMW M5 i nigdy się nim nie nacieszył. Auto, które widzicie na zdjęciach ma 1200 km przebiegu i zostało niedawno wystawione na sprzedaż w Ohio. Rzekomo „salonowy” stan auta i pełna oryginalność ma być źródłem zawrotnej kwoty, jaką życzy sobie za niego dealer. Oryginalne ogłoszenie możecie podejrzeć na tej stronie.

BMW M5 E39 za 1,24 miliona. Czy to już czas?

Historia auta nie jest przesadnie fascynująca. Samochód, który wyjechał z fabryki w maju 2003 roku (czyli na sam koniec produkcji) trafił w ręce kolekcjonera z Puerto Rico. Właściciel od nowości pokonał nim nieco ponad 1000 km i przez 20 lat trzymał w klimatyzowanym garażu. Brzmi jak świetna zabawa. Niemal wszystkie części w wystawionym na sprzedaż aucie mają być oryginalne, no może poza oponami, które zostały wymienione z fabrycznych Dunlopów na nowe Pilot Sporty 4S. W ramach przedsprzedażowego serwisu zostały wymienione pojedyncze części, które mimo pobytu w klimatyzowanym garażu nie najlepiej zniosły próbę czasu.

BMW E39 M5

Choć moim zdaniem kwota 299 990 dolarów za ten samochód jest kosmiczna, omawiany wóz ma wszystko, by kosztować krocie. Oprócz przebiegu, istotna jest również konfiguracja. Lakier Imolarot, dwukolorowa, czarno-czerwoną tapicerkę i kompletne wyposażenie z pewnością windują cenę. Mimo długiej listy dodatków, kwota wskazana w ogłoszeniu to raczej myślenie życzeniowe. Ceny BMW M5 tej generacji raczej nie przekraczają równowartości 250-300 tysięcy złotych, nawet jeśli mówimy o egzemplarzach z bardzo niewielkim przebiegiem. Oczywiście, nie oznacza to, że nie znajdzie się fanatyk marki lub modelu, który za taki unikat zapłaci tyle, ile życzy sobie sprzedający.

BMW M5 E39

BMW M5 E39 – dane techniczne

Sedan z końcówki lat 90. w najmocniejszej odmianie był wytwarzany od 1998 do 2003 roku. Pod maską opisywanego modelu pracuje 4.9-litrowe V8 o mocy 400 KM. Moment obrotowy to 500 Nm, które nie robi może większego wrażenia w dzisiejszych czasach, ale pozwala rozpędzić M5 do setki w czasie 5,3 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Napęd jest przenoszony na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej.

1 komentarz

Marta 10 maja 2023 - 04:25

„Popier##liło kogoś i to równo”…. to jak nic nie napisać ;)

Odpowiedz

Skomentuj

Scrolluj dalej, tam czeka na Ciebie następny wpis

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Polityka prywatności